JÁTÉKRA FEL!

Kajtárné Pánczél Mónika: Trutyiturka

  1. A játék neve, címe: Trutyiturka
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás iskolai bulin/bátorságpróba
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Sérülést, mérgezést okozó tárgyak/növényi részek felhasználásának elkerülése. Ügyelni kell a víz hőfokára. Ruházat óvása érdekében intézkedés.(váltóruha /esőkabát)
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: üst vagy üst-nagyságú műanyag edény;száraz gallyak,egyéb növényi hulladékok;víz;különféle apró műanyag tárgyak,egy tárgytípusból(pl. babilongolyó)kb.20 dara üst,fólia alátét,növényi hulladék(természetes anyagok),mesterséges anyagból készült apró tárgyak-kb.50 db, víz,(esőkabát)
  12. Technikai igény: zenelejátszó,(pörgős zeneszám,pl.Republic)
  13. Az előkészítés feladatai: kincsnek való tárgyak összegyűjtése, edények beszerzése/szállítása,növényi hulladékok gyűjtése,a telerakott edény feltöltése vízzel,alátét elhelyezése,a játéktér (be)rendezése,"védőfelszerelés"pl. esőkabát beszerzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a kincsek üstbe helyezését kivéve mindenbe bevonhatók a gyerekek; izgalmasabb a játék, ha még a szurkoló gyerekek előtt is titok, hogy mik lesznek a "kincsek"
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A bátorságpróba egyik feladata a boszorkányok "főztjében" turkálva "kincsekre"(nem természetes alapanyagú)tárgyakra lelni
  17. A játék menete, játékszabályok: (Egy üstbe növényi hulladékot gyújtünk-falevelek, fűnyesedék,gallyak.Feltöltjük vízzel.Jól összekavarjuk, apró (műanyag) tárgyakat keverve közé. Amíg a zeneszám szól, a játékosok a "trutyiban" kincsek után kutatnak. Az győz, aki ezen idő alatt a legtöbb szabálynak megfelelő (pl.műanyag) tárgyat találja.
  18. A játék lezárása: A zeneszám vége a játék befejeztét jelzi. A szerzett kincsek megszámolása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A bátorságpróba végén okleveles jutalmazás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kincsként műanyag kupakokat használunk, színenként eltérő pontértékkel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni a szemlélő/szurkoló társakra.(pl.távolságukat szabályozni)
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kajtárné Pánczél Mónika