A játék neve, címe: Rakd össze a malacot!
A játék pedagógiai célja: Figyelemfelkeltés Pályaorientáció Problémamegoldó képesség Kommunikáció Együttműködés Empátia
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A célcsoport tevékenysége foglalkozás előtt: Átöltöznek a hústanműhelyben használt ruhába, amit az iskola biztosít az esemény részvevőinek a program alkalmára (higiéniai szabályok miatt) Megkérdezem, hogy van-e olyan személy, aki nem fogja meg a nyers húst.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Ami rendelkezésre áll a helyszínen: bontott félsertés Még el kell készítenem: A bontott félsertést el kell készíteni a puzzle-hoz, tovább kell bontani, csontozni a húsrészeket Átöltözéshez munkaruha. Kép a puzzle helyes összerakásához.
Technikai igény: Játék helyszíne: tanműhely (iskolánk hústanműhelye, ahol a mindennapi oktatást végzem) Helyszín mérete: 200 m2
Az előkészítés feladatai: Ami rendelkezésre áll a helyszínen: bontott félsertés Még el kell készítenem: A bontott félsertést el kell készíteni a puzzle-hoz, tovább kell bontani, csontozni a húsrészeket
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Átöltöznek a hústanműhelyben használt ruhába, amit az iskola biztosít az esemény részvevőinek a program alkalmára (higiéniai szabályok miatt)
A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy most egy kis időre egy játék erejére oroszlánokká változunk. - Az oroszlánok mit esznek, ki tudja? - Húst. - Így igaz, ragadozóállat és ezért húst eszik. Mondjuk most nem gazella hús lesz az eledel, mint a Szavannákon élő állatoknál, hanem egy sertés. A szegedi Vadasparkban is esznek az oroszlánok sertés húst. Most egy kis időre mi is oroszlánokká változunk. Nem kell megijedni nyers húst senkinek nem, kell ennie. Inkább egy izgalmas puzzle-re szeretnétek invitálni titeket. Ti most olyan ragadozók lesztek, akiknek nem széttépni kell a zsákmányt, hanem összerakni.
A játék menete, játékszabályok:Két csapatra foglak titeket osztani és a két oroszláncsorda fog egymással versenyezni. Kapni fogtok segítségül egy-egy képet, amit 1 percig memorizálhattok ezen a helyesen összerakott malac puzzle látható, a feladatotok az lesz, hogy a kép segítsége nélkül fejből rakjátok össze a malac puzzle asztalon látható darabjait. Ha van olyan a csapatban, aki nem szívesen fogná meg a húsokat az a szavaival irányíthatja a csapatja tagjait. (A csapatokat egyszerűen megfelezem, a csapatokból kiválasztok egy-egy gyermeket akik kő-papír-olló játékkal eldöntik el ki lesz az első versenyző csapat. A másik csapat addig kimegy a tanműhely azon terméből ahol a játék zajlik, hogy ne szerezhessenek előnyt a másik csapattal szemben.) Mérni fogom az időt és az a csapat lesz a nyertes, amelyik gyorsabban, helyesen összerakja a puzzlet. Indulhat a játék! Jó szórakozást kívánok mindenkinek!
A játék lezárása: A győztes csordát tapsoljuk meg , ők egy hajszállal előzték meg a másik csapatot. Voltak olyanok megfigyelésem szerint, akik már nem először láttak ilyen húsrészeket és így gyorsabban és határozottabban tudták segíteni a csordát. Gratulálunk nekik mégegyszer.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkinek köszönöm szépen mindenkinek az aktív részvételt. Gratulálunk a gyorsabb csapatnak, egy hajszállal előztétek meg a másik csordát. Van akinek van kedve az egyedül is megpróbálkozhat a puzzle összerakásával
A játékvezető speciális feladatai: Különös figyelmet fordítottam azokra a személyekre, akik tartottak a nyers hús megfogásától, mivel ez egy pályaorientációs foglalkozás része volt a nyolcadikos diákok számára ezért igyekeztem, hogy ne riadjanak el ettől a foglalkozási ágtól. Lehetőséget biztosítottam, hogy a csapatból ne érezzék magukat kizárva.
A játékot lejegyezte: Kádár-Németh János László