JÁTÉKRA FEL!

Kabainé Bőti Beáta: „Vezesd a párod”

  1. A játék neve, címe: „Vezesd a párod”
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők szabad elhatározásból vesznek részt a játékban. A játék folyamatában a gyermek mozgáskoordinációja, téri tájékozódó képessége, figyelme, koncentrációja; a szociális képességek tekintetében pedig az egymás iránti bizalom és az együttműködés szabályai fejlődnek jelentős mértékben.
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az alacsony baleseti szint ellenére is, tanteremben történő játéktevékenység esetében, gondoskodok a megfelelő hely biztosításáról: padok és székek széthúzásával megteremtem a kiegyensúlyozott, biztonságos játékkörülményeket, játékteret. Tornateremben, szabadban is a megfelelő játéktér konkrét meghatározására törekszem.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: bóják, kréta, jelölőszalag, kendő, zsámoly, karika, labda
  12. Technikai igény: A játékosnak megadott pályán kell végighaladnia becsukott szemmel, így ügyelni kell, hogy a játéktéren belül kijelölt útvonal elegendő szélességű legyen.
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzük és alakítsuk ki a megfelelő játékteret, amely hozzájárul a tevékenység kiegyensúlyozottságához.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek kiválasztásában és az útvonal megtervezésében is segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok kiválasztása, játékterület megtekintése. Játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékban résztvevő gyerekek közül 5 játékos a bójákból kirakott útvonal végpontjánál felsorakozik. 2 játékos a bójákból kirakott útvonal kezdőpontján áll. Az egyik játékos szemét kendővel bekötöm, ő lesz az, akit a társa végigkísér az útvonalon. A bekötött szemű játékosnak társa utasításainak megfelelően kell haladnia. PL.:lépj előre kettő lépést és fordulj balra. Az út végén az 5 játékosból egyhez ér el a bekötött szemű játékos. Érintéssel fel kell ismernie társát. Ha ez nem sikerül, akkor társa hangjáról kell felismernie.
  18. A játék lezárása: A játék vége a társ felismerése, meggyőződés a kendő levételével.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: taps, dicséret: ügyesen megértetted az utasításokat, jól közlekedtél stb. Mivel fejlesztő játék, ezért esetleges iránytévesztésnél, a számára ismert tárgyak megnevezésével utalunk az adott irányra
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyszerre több bekötött szemű játékos halad a pályán, ahol figyelnie kell, hogy az őt vezető társa utasítását hajtsa végre!. A pálya vagy útvonal bonyolultsága, vagy tárgyak elhelyezése az útvonalon, melyet közben meg kell keresni, kiszabadítani bekötött szemmel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az utasítások pontosságát ellenőrizni kell. A pálya nehézségét fokozatosan „emelni”! Illetve az útvonal végén álló játékosok nem szólalhatnak meg.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek örömmel jöttek játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kabainé Bőti Beáta