JÁTÉKRA FEL!

Kaáli Krisztina: Csengess pajtárs

 

  • A játék neve, címe: Csengess pajtárs
  • A játék pedagógiai célja: A résztvevők együttműködésre nevelése, ahol a különböző életkor sem akadály, koncentráció fejlesztése, szórakoztatás
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 8-14,15-20
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: 2 hosszú pad vagy székek a résztvevők számának megfelelően, csengő, a csengőhöz egy kis asztalka, bármilyen kis tárgy két eltérő oldallal (akár egy pénzérme), esetünkben egy lapos kocka, aminek egyik oldalán egy sárga virág van, a másik oldala pedig sima fekete.
  • Technikai igény: Nincs
  • Az előkészítés feladatai: A padokat párhuzamosan állítjuk, vagy a székeket 2 sorba egymásnak háttal.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: a székek elrendezésében
  • A játék megnyitása, nyitánya: Alkossunk 2 csapatot, ahol a különböző életkorú résztvevők egyenlő eloszlásban vannak, majd a két csapat egymásnak háttal foglaljon helyet a padon vagy székeken tetszőleges ülésrendben, és fogják meg egymás kezét.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a 2 széksor/pad egyik végére pontosan középre állítja az asztalkát a csengővel, majd a másik végére áll és megmutatja a kezében lévő kocka 2 oldalát, majd a két kezét ökölbe zárva megrázza. Mindig csak a játékvezetőhöz legközelebb ülő két játékos nézheti meg a játékvezető kezében a kockát, a többiek csak előre nézhetnek. • Ha a játékvezető kezében a kocka a virágos felével felfelé van, akkor a játékos gyorsan megszorítja a mellette ülő kezét, az pedig továbbadja a kézszorítást, majd a sor végén ülő a csengőre csap. Aki előbb csapott a csengőre, az feláll és a sor elejére ül, a többiek pedig egy székkel arrébb. • Ha a játékvezető kezében a kocka a fekete oldalával felfelé van, akkor nem történik semmi, nincs kézszorítás. Ez esetben a játékvezető vár egy kicsit, majd újra megrázza a kezében a kockát. Ha viszont valamelyik csapatnál mégis történt kézszorítás és annak továbbadása, akkor ott a kézszorítást elindító játékos ül a sor végére a csengőhöz, a többiek pedig eggyel visszább ülnek.
  • A játék lezárása: Amelyik csapatnál újra visszaérkezett a sor elején ülő játékos, azaz körbeér a kör, az nyert.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a résztvevőket, kérdezd meg, hogy hogy érezték magukat, akarnak-e esetleg egy visszavágót.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: egy nagy asztal 2 oldalán ülve szemben is lehet játszani, ha a kezek az asztal alatt vannak, illetve a csengőt lecserélhetjük bármilyen könnyen elkapható dologra, pl. plüss állat, fél literes víz, stb.
  • A játékvezető speciális feladatai: Érdemes először két próbakört tartani a kocka 2 eltérő oldalával, majd ezután elmondani, hogy a gyorsabb csapat eggyel arrébb ülhet és az lesz a győztes csapat, ahol a kezdő játékos újra sor elejére kerül, vagyis körbeér a kör.
  • Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalok szerint a résztvevők nagyon élvezik a játékot, nagyobb korkülönbségek esetén is egyformán élvezhető és izgalmas játék mindenkinek.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/1ko-BNVlFSrxI-v4tpiRBs4LpS-_PBIB9?usp=sharing
  • A Játékot lejegyezte: Kaáli Krisztina