A játék neve, címe: Mit szeretnél tudni? Kérdezz-felelek!
A játék pedagógiai célja: Szövegalkotási gyakorlat, szóbeli és írásbeli kommunikáció fejlesztése, egymás jobb megismerése
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos tudatni a játékosokkal, hogy csak olyan kérdéseket írhatnak, amelyekre ők is szívesen válaszolnának. A kérdések nem lehetnek sértőek, indiszkrétek. Fontos tudatosítani, hogy a másik megismerése, a jó hangulatú beszélgetés a cél, ennek megfelelő kérdéseket kell írni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: dobókocka, toll, papír, időmérő eszköz
Technikai igény: szék a játékosoknak, asztal, melyet körbe lehet ülni
Az előkészítés feladatai: A játékvezető elhelyezi az asztal körül a székeket, középre tesz egy lapot, melyen 1-től 6-ig fel vannak írva a számok, vagy a dobókocka megfelelő lapjai vannak felrajzolva. Mellé letesz egy tollat és egy dobókockát.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Néhány kérdéssel be lehet melegíteni, majd végül feltenni a játék címében szereplő kérdést: Mit szeretnél tudni a többiekről?
A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, nyertetek egy világkörüli utat! Sajnos azonban csak egy embert vihettek magatokkal, ráadásul 15 percen belül döntenetek kell, hogy ki legyen az. A jelenlévők közül választhattok kísérőt magatok mellé, szóval próbáljátok meghozni a legjobb döntést! Írjatok olyan kérdéseket, melyek alapján dönteni tudtok! 10 perc múlva várom a válaszaitokat, hogy kit és miért választottatok!
A játék menete, játékszabályok:A játékot maximum 6 ember játszhatja egy csoportban. 6 kérdést kell írni a lapra, méghozzá úgy, hogy mindenki legalább 1 kérdést írjon. Ha nem 2, 3 vagy 6 játékos van, akkor az írhat még kérdést, aki először hatost dob. A legfiatalabb kezdi a dobást, majd a tőle jobbra ülő folytatja, míg valaki hatost dob. Az felírja a kérdését a lapra. Ha megvan a 6 kérdés, akkor az kezdi a játékot, aki az utolsó kérdést leírta. Dob a kockával, majd megválaszolja a feltett kérdést. Ha a saját kérdését kapja, eldöntheti, hogy újat dob-e. Ha a játék során újra ugyanazt a kérdést kapná valaki, amit már megválaszolt, akkor újra dob.
A játék lezárása: 10 perc után a játékvezető megkéri a játékosokat, hogy hozzák meg a döntést, és indokolják, mi alapján választottak utitársat. (Figyelem! Mindenki eljátssza a nyertes szerepét, és megnevezi, hogy ő kit választott!)
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kötetlen beszélgetéssel zárul a játék, megkérdezem, kinek melyik kérdés tetszett a legjobban, miért. Tudtak-e meg új információt a másikról? Miután kipróbálták a játékot, van-e más ötletük, hogy legközelebb mit kérdeznének. Önreflexióra bíztatnám őket, hogy vizsgálják meg, tényleg jók voltak-e a kérdéseik. Ha esetleg nemleges választ kapok, ötletelnénk, hogy lehet jó, kreatív kérdéseket feltenni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Plusz elemként be lehetne illeszteni, hogy miután letelt az idő, és megkérdezném az első játékost, hogy kit választott, azelőtt a többi játékosnak adnék 1-1 percet, hogy meggyőzze a válaszadót, hogy miért ő lenne a legjobb választás.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek ügyelnie kell arra, hogy senki ne sértődjön meg, ha kell, adjon pozitív visszajelzést annak a játékosnak, akit esetleg a játékostársai nem választottak.
Egyéb/megjegyzés: Ha nem lenne vírushelyzet, akkor ezt a játékot iskolai keretek közt is el tudom képzelni. Elsősorban a nyelvoktatásban lehetne használni, hiszen minden idegennyelvű vizsga részét képezi a kötetlen beszélgetés, emellett sokszor szerepjátékok, problémahelyzetek megoldása is szerepel a feladatok közt. Ezeket lehetne játékos formában gyakorolni.
A játékot lejegyezte: Juhászné Szemán Renáta