JÁTÉKRA FEL!

JUHÁSZ EMESE: Mozogj ahogy látod

  1. A játék neve, címe: Mozogj ahogy látod
  2. A játék pedagógiai célja: Együttjátszás öröme,humorérzék fejlesztése,a rajzok mozgásban való leképezése,mozgás,emlékezet fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét arra hogy a mozgásforma változtatásakor(a mozgásformát jelző kártya felemelésekor) vigyázzanak egymásra
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kártyák pálcika emberekkel
  12. Technikai igény: Nincs szükség a játékhoz speciális technikai kellékre esetleg egy szőnyeg biztosítása amin kényelmesen játszhatnak.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín (csoportszoba)akadálymentesítése ,játékok elrakása a résztvevők segítségével.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőző szabadidős tevékenység során a már általuk korábban elkészített gesztenye emberkék rajzolhatnakegy barátot, pálcika emberkét(életkori sajátosságaiknak megfelelő ez a tipusú emberábrázolás) amit a játék utolsó szakaszában fel is használunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: .A játék előtt egy másik játékot játszunk.Minden résztvevő különböző mozdulatokat,mozgást végezhet,tapsra mindenki szoborrá változik.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok félkörben állnak a szőnyeg körül,én középen állok hogy mindenki jól láthasson engem és a nálam lévő kártyákat. Felmutatom egyenként a gyermekek próbálják a látott mozgást utánozni.Következő lépés:bemutatom a kártyát,jól figyeljék meg és elteszem. A játékosok emlékezetből próbálják elvégezni az előzetesen látott mozgást. Végül csak az a játékos végezze a mozgást akire rámutatok.
  18. A játék lezárása: Akik előzetesen készítettek(rajzoltak)pálcika emberkét felmutathatják társaiknak egyenként.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret az aktív részvételért a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor már többször játszottuk több kártyát mutatok egymás után(korosztálytól függően..2-3,3-4),ezt kell sorba mozogni a gyerekeknek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetem. Ha az első lépés mindenki számára érthetőakkor vezetem elő a következő játékos feladatot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Láthatóan élvezték a gyerekek a játékot,örömmel vettek részt benne. Többszöri játszás után már a tovább fejlesztett változatot is kipróbálhatjuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: JUHÁSZ EMESE