JÁTÉKRA FEL!

Juhász Attiláné: Róka csalogató

  1. A játék neve, címe: Róka csalogató
  2. A játék pedagógiai célja: térben való tájékozódás, számlálás, irányok gyakorlása
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: létszámtól függően megfelelő hely biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kendő,fejdísz, karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: teremrendezés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek összegyűjtése, közös teremrendezés
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Az eltévedt kis rókát kell a nagy rókának éjjel hazairányítania az erdőn keresztül. Az erdőben a bokrok /guggoló gyerekek/ rókacsapdát rejtenek, ezeket kerülgetve kell hazatalálnia szóbeli irányítás alapján. A kis rókának be van kötve a szeme, a nagy róka utasítja: 2 lépés előre, 1 jobbra, 3 balra, 2 előre,stb. Ha guggoló gyerekhez ér,a csapda elkapja, vége a játéknak, új szereplők kiválasztása következik.
  18. A játék lezárása: Addig tart a játék,amíg a karikába,vagyis a rókalyukba nem ér sértetlenül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, megtapsolják a sikeres célba érkezést. Választhatnak maguk helyett új szereplőket. Elmesélik,mi okozott nekik esetleg nehézséget.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Érkezhetnek éjjeli ragadozók, pl. baglyok a bokrokhoz külön jelre. Ez is nehezíti a célba érkezést, de ehhez több gyakorlás szükséges.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az irányok pontosítása,megbeszélése. Mivel szemben állnak, így a hívogató rókának ellentétesen kell az irányokat megneveznie.Ez gondolkodást igényel,ha rosszul jelez, csapdába eshet a kis róka.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték a játékot,egy bemutató után megértették a szabályt.Tetszett nekik, hogy önállóan, felnőtt segítsége nélkül is megvalósíthatják, a téves irányítás lehetősége miatt izgalmasnak találták.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Juhász Attiláné