JÁTÉKRA FEL!

Juhász Anita: Egérfogó

  1. A játék neve, címe: Egérfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Óra végi levezetés, közösségformáló játék
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játék előtt meg kell beszélni, mire kell figyelni egy fogójáték alatt.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kezdéshez csak síp a kezdőjelzéshez, nehezítéshez szalagok.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Játékszabályok átbeszélése, fogójátékhoz szükséges játéktér kijelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden gyermek bevonható a játékba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek szétszóródnak a játéktéren. Ház és két fogó – macska – kijelölése. Sípszóra indul és záródik a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A macskák kergetik az egereket, akiket megfognak, ők terpeszbe állnak. Házként ki lett jelölve valaki – az elején csak én voltam a ház. Ott a macska nem foghatja meg az egereket. Viszont ha a házban 3 egér van már, akkor a ház megtelik, és ki kell menekülniük az egereknek. Ekkor háromig számol a „ház”, és mindhárom egérnek el kell futnia. Későbbi játékok: Kiszabadíthatóak az egerek, ha valamelyik másik egér a terpeszén keresztülmegy.
  18. A játék lezárása: Sípszó. Ha már csak 2 egér maradt, a játék véget ér. A megmaradt két egérke lesz a következő játékban a fogó, a macska.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalom a nem megfogott gyerekeknek hogy ők lehetnek a macskák, amikor nehezítettünk, akkor választhattak már hogy házak vagy macskák szeretnének lenni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több házat jelöltünk ki, viszont itt már ha egy egeret megfogott egy macska, akkor a megfogott egér felvesz a pálya széléről egy szalagot, ezzel jelezve, hogy fogó lett. A játék vége ugyanúgy zárul.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Amikor hárman vannak, ne felejtse el, hogy számolnia kell és „elküldeni” az egérkéket.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Juhász Anita