A játék neve, címe: A nagy ho-ho-ho horgász
A játék pedagógiai célja: Névtanulás, koncentráció fejlesztés, memória fejlesztés
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játék terület akadálymentesítése
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Egy ív krepp-papírcső
Az előkészítéshez szükséges idő:
A játék megnyitása, nyitánya: Horgászos játékot fogunk játszani. Álljatok körbe, ez lesz a nagy tó. Ti lesztek a tóban a halak. Emeljétek fel a két karotokat, a két tenyereteket érintsétek össze a hasatok előtt, így formálunk a kezünkkel halat. (Bemutatom) Minden hal mondja meg a keresztnevét, mutatkozzon be. Itt van a horgászbot a kezemben, a nagy horgászra várva.
A játék menete, játékszabályok:Kérek egy jelentkezőt, ki szeretne a „Nagy ho-ho-ho horgász” lenni? Állj be a kör közepébe, odaadom neked a horgászbotot! Mondok egy nevet! Az lesz a horgász feladata, hogy akinek a nevét hallja azt a halat kell kifognia, mégpedig úgy, hogy minél gyorsabban „lecsapjon rá” a bottal a kezére ütve. A nevét meghalló hal úgy kerülheti el, hogy ne akadjon horogra, hogy még az ütés előtt igyekezzen azonnal kimondani egy a tóban élő másik haltársa nevét. A horgász így már nem csaphat le rá, helyette az újonnan megnevezett halat kell kifognia. Ha a horgásznak sikerül rácsapni a halra, horogra akadt, helyet cserélnek és a halból horgász lesz! Az a hal, aki elrántja a kezét az ütés elől, vagy olyan nevet mond, aki nincs a körbe, horgász lesz! Helycsere után a következő nevet az mondja, akinek előzőleg a kezében volt a horgászbot.
A játék lezárása: A játékot akkor zárom le, ha már „lanyhul” az érdeklődés, illetve minél több játékos játékba került.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy tetszett a játék? Hogy éreztétek magatokat? Horgásznak vagy halnak volt-e jobb?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Saját nevük helyett mondhatnak, lehetnek : – erdei állatok (állatképek kis csipesszel ruhájukon) – gyümölcsök – közlekedési eszközök
A játékot lejegyezte: Jóna Attiláné