JÁTÉKRA FEL!

Jolsvai Frigyes: Fuss és fogd! (Plüsselkapó 2.0)

  1. A játék neve, címe: Fuss és fogd! (Plüsselkapó 2.0)
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, önfegyelem, reagáló képesség fejlesztése testnevelés óra játékos lezárásaként.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékszabályok pontos ismertetése, a kockázati tényezők (összefutás, összefejelés, irányváltás)
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Plüssjáték, esetleg helyette kislabda vagy szivacslabda, a variációkhoz hulahoppkarika.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök kikészítése, esetleges akadálymentesítés.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Fekete sasok kivágása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese elmondása: a Fekete Sas törzs indiánja vagy, és most elérkeztél abba a korba, mikor teljesítened kell a próbát, hogy a törzs teljes jogú tagja légy. Ezután a szabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat tagjai titokban sorszámot választanak maguknak, majd felállnak a kijelölt vonalra. A játékvezető által mondott sorszámú játékos megpróbálja felkapni a középen levő plüsst/kislabdát. Akinek sikerült, nyert. A játékvezető mondhat egyszerre több számot is. Ha ez már jól megy, ötvözöm a tanult utánzó járásokkal (kutya, sánta róka, pók, fóka,…)
  18. A játék lezárása: Sípszóra befejezzük a játékot, értékelem: teljesítették a próbát, így már a törzs teljes jogú tagjává váltak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, mennyire tetszett a játék, megdicsérem a hozzáállásukat, és kiosztom a törzsi tagságot igazoló fekete sast.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyrészt a játékszabályoknál ismertetett tanult járásokkal játsszák a játékot. Másrészt kombinálhatom sorversennyel, egyik játékos viszi a karikába a kislabdát, a másik visszahozza. Itt is történhet futással vagy utánzó járással is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése, betartatása, egymás tiszteletben tartatása (pl. nem csúfolod a másikat)
  22. Egyéb/megjegyzés: Sajnos a fotók minősége a viszonylag rossz fényviszonyok és a fényképezőgép műszaki állapota miatt nem a legjobbak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jolsvai Frigyes