JÁTÉKRA FEL!

Jobbágyné Svidró Katalin: Kerítés építő

A játék neve, címe: Kerítés építő

A játék pedagógiai célja: A téri orientáció fejlesztése, jobb – bal differenciálása.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A székek megfelelő távolságra legyenek elhelyezve.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Dobókockák, mini hurkapálcák.

Technikai igény: Szék minden részvevőnek, asztal.

Az előkészítés feladatai: A termet berendezni.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem közös berendezése.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék nevének megnevezése, a kerettörténet bevezetése, a játékszabályok ismertetése.

A játék menete, játékszabályok:A játék nevének megnevezése után a kerettörténet bevezetése következik. Kerettörténet: Képzeljük el, hogy kerítést kell építenünk. Akinek a leghosszabb lesz a kerítése az lesz a győztes. Hogyan tudjuk elérni, hogy a mi kerítésünk legyen a leghosszabb? Ehhez az a feladatunk, hogy minél több hurkapálcát be kell gyűjtenünk. A játék szabályai: A játékosok körbe ülnek az asztalnál. Mindenki kap indulásnak 10 db hurkapálcát amit maga elé helyez az asztalra. Az asztal közepén szintén elhelyezünk hurkapálcát 20 db – ot. Minden játékos kap egy dobókockát amellyel dobnia kell. Amennyit dobott aszerint kell cselekednie. Ha egyest dobott akkor kiesett a játékból és a hurkapálcáit be kell tolnia az asztal közepére. Ha kettest dobott akkor egy hurkapálcát be kell tennie a sajátjaiból az asztal közepén lévő kupacba. Ha hármast dobott akkor egy pálcikát oda kell adnia a tőle balra ülő játékosnak. Ha négyest dobott akkor egy pálcikát oda kell adnia a tőle jobbra ülő játékosnak. Ha ötöst dobott akkor egy pálcát adnia kell a tőle balra ülő játékosnak és a tőle jobbra ülő játékosnak is. Ha hatost dobott akkor vehet egy pálcát az asztal közepén lévő kupacból. A játékot tíz percig játsszuk. Akinek 10 perc után a leghosszabb kerítése lett a pálcikákból az nyerte a játékot. Ha tíz percen belül csak egy játékos marad játékban akkor természetesen ő nyert.

A játék lezárása: Tíz perc után: Nézzük kié lett a leghosszabb kerítés! Akinek a legtöbb pálcikát sikerült összegyűjtenie természetesen az nyert.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése, érdeklődés az élmény tapasztalatok iránt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot használhatjuk a számfogalom megerősítésére és ritmusgyakorlatra is, ha kiegészítjük a feladatot azzal, hogy ahányat dobott a játékos annyiszor tapsoljon a tenyerével.

A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok fokozatos ismertetése, hisz extrém esetben előfordulhat olyan, hogy mindenki egyest dob elsőre. Ilyenkor újra kell indítani a játékot.

Egyéb/megjegyzés: Tapasztalataim alapján a játékosok jó hangulatban, szívesen játszották ezt a játékot.

A játékot lejegyezte: Jobbágyné Svidró Katalin