A játék neve, címe: Kerítés építő
A játék pedagógiai célja: A téri orientáció fejlesztése, jobb – bal differenciálása.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A székek megfelelő távolságra legyenek elhelyezve.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Dobókockák, mini hurkapálcák.
Technikai igény: Szék minden részvevőnek, asztal.
Az előkészítés feladatai: A termet berendezni.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem közös berendezése.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék nevének megnevezése, a kerettörténet bevezetése, a játékszabályok ismertetése.
A játék menete, játékszabályok:A játék nevének megnevezése után a kerettörténet bevezetése következik. Kerettörténet: Képzeljük el, hogy kerítést kell építenünk. Akinek a leghosszabb lesz a kerítése az lesz a győztes. Hogyan tudjuk elérni, hogy a mi kerítésünk legyen a leghosszabb? Ehhez az a feladatunk, hogy minél több hurkapálcát be kell gyűjtenünk. A játék szabályai: A játékosok körbe ülnek az asztalnál. Mindenki kap indulásnak 10 db hurkapálcát amit maga elé helyez az asztalra. Az asztal közepén szintén elhelyezünk hurkapálcát 20 db – ot. Minden játékos kap egy dobókockát amellyel dobnia kell. Amennyit dobott aszerint kell cselekednie. Ha egyest dobott akkor kiesett a játékból és a hurkapálcáit be kell tolnia az asztal közepére. Ha kettest dobott akkor egy hurkapálcát be kell tennie a sajátjaiból az asztal közepén lévő kupacba. Ha hármast dobott akkor egy pálcikát oda kell adnia a tőle balra ülő játékosnak. Ha négyest dobott akkor egy pálcikát oda kell adnia a tőle jobbra ülő játékosnak. Ha ötöst dobott akkor egy pálcát adnia kell a tőle balra ülő játékosnak és a tőle jobbra ülő játékosnak is. Ha hatost dobott akkor vehet egy pálcát az asztal közepén lévő kupacból. A játékot tíz percig játsszuk. Akinek 10 perc után a leghosszabb kerítése lett a pálcikákból az nyerte a játékot. Ha tíz percen belül csak egy játékos marad játékban akkor természetesen ő nyert.
A játék lezárása: Tíz perc után: Nézzük kié lett a leghosszabb kerítés! Akinek a legtöbb pálcikát sikerült összegyűjtenie természetesen az nyert.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése, érdeklődés az élmény tapasztalatok iránt.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot használhatjuk a számfogalom megerősítésére és ritmusgyakorlatra is, ha kiegészítjük a feladatot azzal, hogy ahányat dobott a játékos annyiszor tapsoljon a tenyerével.
A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok fokozatos ismertetése, hisz extrém esetben előfordulhat olyan, hogy mindenki egyest dob elsőre. Ilyenkor újra kell indítani a játékot.
Egyéb/megjegyzés: Tapasztalataim alapján a játékosok jó hangulatban, szívesen játszották ezt a játékot.
A játékot lejegyezte: Jobbágyné Svidró Katalin