JÁTÉKRA FEL!

Jeszenszkyné Szijj Edit: 1. Bűvös szám 2. Padsoros verseny 3. Lövöldözős 4. Plüss dobáló

  1. A játék neve, címe: 1. Bűvös szám 2. Padsoros verseny 3. Lövöldözős 4. Plüss dobáló
  2. A játék pedagógiai célja: Matematika gyakorló óra, a szorzás osztás elmélyítése játékos feladatokkal. 2. osztály
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1. dobókockák 2. Minden padsor számára, táblára felhelyezett körök, melyekben a szorzók és szorzandók vannak feltüntetve. 3.- 4.Plüss figurák
  12. Technikai igény: iskolapadok, székek
  13. Az előkészítés feladatai: 2. játékhoz 3db szorzókör elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai órán a szorzótáblákat fogjuk gyakorolni, játékokkal.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Bűvös szám: 4-4 tanulónál 2-2 db dobókocka, mindenkinél papír és egy-egy ceruza az asztalokon A két kockán lévő számok szorzata 12 akkor az a tanuló elveheti a ceruzát, és növekvő,csökkenő sorrendbe írhatja a számokat 12-ig. Ha közben egy másik tanuló 12 szorzatot dobja akkor kiveheti az előző diák kezéből a ceruzát. Az nyer akinek elsőként sikerült leírni a sorozatokat. 2. Padsoros verseny: Minden padsorban 8 tanuló ül, 3 padsor versenyez egymással. A előzőleg kikészített szorzás körökből minden tanuló egyet kiszámol. majd odaír. Minden padsorból csak egy-egy diák lehet a táblánál, a helyükön kréta átadásával indulhat a következő. Az a padsor nyer, ahol minden megoldás helyes, és leggyorsabban lesznek kész. 3. Lövöldözős: Köralakítás, egy tanuló középen körbe forog, majd megáll, rámutat valakire, azt mondja neki, hogy puff,és mond egy szorzást. Akire rámutattak az leguggol,a mellette álló gyerekek közül aki gyorsabban mondja a szorzatot állva maradhat, a másik ebből a körből kiesett, ezért leguggol. Akire rálőttek az feláll és tovább játszik. 4. Plüss számoló: Köralakítás. Megnevezek egy tanulót dobom neki a plüss figurát, közben kérdezek egy szorzást. A helyes válasz után Ő nevez meg valakit, majd kérdez egy szorzást. Folyamatosan több plüss figurát indítok a játékba. (4 db-t) Senki sem esik ki a játékból.
  18. A játék lezárása: 1. 2. játéknál a nyerteseket megtapsoljuk kívánságuk szerint. Lehet kérni nyuszis, tűzijáték, szívecskés tapsot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azok a tanulók nyertek, akik jól érezték magukat az órán.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mind a 4 játékot lehet játszani a matematika alapműveletek gyakorlására, összeadás, kivonás, szorzás, osztás. Játékos formában jóval gyorsabb és érdekesebb az elmélyítés. Fontos szerepet játszik a jó osztályközösség kialakításában is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Alsós tanító révén nagyon fontosnak tartom, hogy a tananyagot játékos formában adjam át diákjaimnak. Vallom és 25 éves tapasztalatom, hogy játszva mindent könnyebb megtanítani.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egy komplett gyakorló órát állítottam össze a tanult, illetve kitalált játékokból. Tanulóim nagyon élvezik, szeretnek iskolába járni, és nagyon jó közösség alakult ki. Javaslom kollégáimnak, hogy a frontális osztálymunka helyett ilyen módszerekkel jóval több sikerélményük lesz.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jeszenszkyné Szijj Edit