JÁTÉKRA FEL!

Jeges Boglárka Anna: Szalagvadászat

  1. A játék neve, címe: Szalagvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Az elsős gyerekek szocializálódásának fejlesztése, közösségi érzés erősítése. Erkölcsi nevelés terén szabályok követése, betartása, fegyelmezett, de örömteli játék, becsületesség, kollektív érzés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A kidobás során fejen alulra lehet csak célozni. Futás közben figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 3 db puha gumilabda vagy szivacslabda, fejenként 3 db 30 cm körüli szalag (selyem, spárga vagy kreppapír) Játékvezetőnek: síp
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség speciális kellékre. Megfelelő nagyságú terület kell (udvar vagy tornaterem).
  13. Az előkészítés feladatai: Szalagok felvágása, fejenként 3 db ezt egy dobozban tároltam, amíg a helyszínre értünk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Udvari játék során bármikor bevonhatóak a gyerekek egy jó közös játékba, de a szalagokat is fel lehet vágatni velük.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kérd meg a játékosokat, hogy jöjjenek közel, mert egy izgalmas játékot fogunk játszani.
  17. A játék menete, játékszabályok: A mai játékunk neve, Szalagvadászat. Választunk vagy kiszámolunk három önkéntest, ők lesznek a vadászok. Mindegyikük kap egy labdát. A többiek lesznek az erdei állatok, akik menekülnek a vadászok elől. Mindegyik játékos kap 3 szalagot fejenként, azt a kezükben tartják. A játékosok szétszórtan a vadászoktól távol helyezkednek el. Sípjelre kezdődik a vadászat: a vadászok a játékosok után futnak és megpróbálják megdobni őket fejen alul. A megdobott játékos egy szalagot elejt és fut tovább. Az őt megdobó vadász felveszi a szalagot és felveszi a labdáját is majd újabb állatkát vesz üldözőbe. Akit háromszor megdobnak, vagyis mindhárom szalagját elveszti, az kiesik. A játék addig tart, amíg egy játékos marad, ő az állatkák között a győztes. Ekkor összeszámoljuk hogy az egyes vadászok hány szalagot gyűjtöttek. Az a vadász nyer, aki a legtöbb szalagot gyűjtötte. Fontos, hogy csak a fejen aluli találat számít!
  18. A játék lezárása: Néhány kör után zárd le a játékot, mert a sok futás során elfáradnak a gyerekek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, hogy milyen fürgék voltak az erdei állatok, a vadászok pedig milyen rafináltan és cselesen játszottak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Hogy a játékból kiesett gyerekek se unatkozzanak, továbbfejleszthetjük a játékot úgy, hogy a már nem játszó gyerekek párba rendeződnek. Ezután egymással szembe állnak feltartott kézzel és házat alkotnak. A megfáradt állatkák, akik a vadászok elől menekülnek menedéket találnak itt 10 másodpercig. A házat alkotó gyerekek számolnak tízig. Amíg itt tartózkodik a játékos, addig nem dobható ki. Mikor letelt a tíz másodperc, tovább kell futni, de a vadász nem dobhatja ki rögtön.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A legfontosabb a biztonságos játékvezetés. Ha már nagyon fáradtak a gyerekek, akkor ha lement a kör egy pihentetőbb játékkal folytassátok.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot. Mindenki választott magának állatnevet. A továbbfejlesztett változatnál a házat alkotó gyerekek nagyon segítőkészek voltak egymással, szorítottak és izgultak, hogy megmeneküljenek pajtásaik a vadászok elől.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jeges Boglárka Anna