JÁTÉKRA FEL!

Jászné Petrovicz Márta: Csipogó

  1. A játék neve, címe: Csipogó
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők együttműködésének erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy a választáskor együttműködően a társával kell mennie, nem erőszakoskodhatnak egymással.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A játéktér kijelöléséhez szalagra/zsinórra van szükség.
  12. Technikai igény: Egyéb kellékre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Készítsd el a játéktér kijelölését! Téglalap alakú területre lesz szükség játékos számtól függően.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A pálya kijelölésében részt vehetnek, sarokpontoknál egy-egy játékos áll, könyebb a szalag kihúzása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok ismerjék meg a játéktér méreteit, határait.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egygondos gazda csibéket nevelget a bekerített udvarán. A kiscsibék pihennek és mondókáznak: Csip, csip, csip Ki jön itt? Kotlód engedd, ő a mamád, Kányát kergesd, lecsap terád. Lesben áll az udvaron kívül a kotló, a kánya és a gazda. Én leszek a gazda. A mondóka elmondása után 5-ig számolok, ezalatt a kotló és a kánya beszaladhat az udvarra. (Az udvar két szemközti oldalán állnak.) Kotló: kiscsibét ment – karon kell fognia a kiscsibét és az udvaron kívülre kell szaladniuk. Kánya. kiscsibét rabol – kézen kell fognia a csibét és az udvaron kívülre kell szaladniuk. Újra mondóka, újra rablás, míg a csibék el nem fogynak. A mondóka alatt a kiscsibék szaladgálhatnak, de a számolás alatt megállnak, mert úgy megijednek, hogy mozsulni sem tudnak. 1. nehezítés: kotló/kánya bármelyik irányból érkezhet. 2. nehezítés: kiscsibék is mozoghatnak a rablás alatt is.
  18. A játék lezárása: A játék lezárul, ha a kiscsibék elfogytak a játéktérről. Az a szereplő győz, aki a játék során több csibét tudott begyűjteni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg az együttműködő részvételüket. Kérdezd meg a játék melyik részében érezték legjobban magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Akár több szereplővel is játszhatjátok a játékot. -Tantárgyi kérdésekkel pl szorzás pontos elvégzésével vihetik el a csibéket (csibék hátára rögzítjük a szorzásokat).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a játékot az egyszerű változattal kezdeni, majd a nehezítéseket fokozatosan bevezetni. Minél jobban megy a játék, annál több feladatmegoldással bővíthetjük.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalataim szerint kedvelik a résztvevők a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Jászné Petrovicz Márta