JÁTÉKRA FEL!

Járomié Szabó Annamária: Kő, papír, olló

  1. A játék neve, címe: Kő, papír, olló
  2. A játék pedagógiai célja: : A tanult évszámok gyakorlása, figyelemfejlesztés, emlékezet, kommunikáció
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kártyák a csoportalakításhoz (A1, A2, B1, B2 stb.) kártyák kérdés-válasz felirattal
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: tanterem berendezése, padok szélre tolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: ők rendezik át a tantermet
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető kiosztja a csoportok megalakulásához és a feladat végrehajtásához szükséges kártyákat.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Keresd meg azokat, akik veled egy csoportba kerültek, majd a számokat követve alakítsatok kört! Az A kör balra, a B jobbra fejlődjön! Úgy állj, hogy a másik körből legyen egy párod! 2. A kő, papír, olló játékkal döntsétek el, hogy ki kérdez, és ki válaszol. A kérdező a győztes lesz. A kérdező mindig az évszámot mondja, a válaszoló az eseményt. Ha végeztél, írd fel a kártyádra, hogy kérdező vagy válaszadó voltál-e. Válaszadóként tegyél + jelet, ha sikerült a helyes választ megadnod, – jelet, ha nem. A belső kör a jelzésemre (taps és TOVÁBB) jobbra mozdulva új párt keres.
  18. A játék lezárása: A játéknak egy kör után lesz vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 1. A legtöbb kérdést feltevő 2. A legtöbb jó választ adó
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen rövid választ adó anyag ismétlése (pl. személyek, fogalmak)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy szabályosan játszák-e a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az osztályban először kipróbáltuk, hogy hogyan állnak fel a körök, merre mennek tovább. Utána a szabályokat beszéltük át alaposan, hogy ne legyen fennakadás.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Járomié Szabó Annamária