JÁTÉKRA FEL!

Janovicsné Márton Edina: Katica Társ

  1. A játék neve, címe: Katica Társ
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem- , grafomotorika- és finommotorika fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tájékoztatni a játékosokat, hogy az előkészítésnél, vagyis az asztal és székek pakolásánál vigyázzanak egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dobókocka, papír, ceruza, egy katica egyszerű rajza testrészekkel és azok számával.
  12. Technikai igény: Asztal, székek.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékosok segítségével előkészíteni a kellékeket, de előtte a szobát berendezni úgy, hogy az asztalt körbe ülve biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most egy vidám kockajátékot mutatok be, nem kell hozzá más csak dobókocka, papír, ceruza és sok- sok jókedv!
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy körben minden játékos egyszer dob, mindenkinek a test megdobásával, vagyis az 1- gyel kell kezdeni, akkor rajzolhatja meg a testet, ha ez sikerül. Ezután dobhat a többi részre, amit a testre lehet illeszteni. Ahhoz, hogy a fejet a testhez kapcsoljuk 2- est kell dobni, ezután lehet csak a szemeket 4- es dobás esetén, a csápokat az 5- ös dobás esetén és a farok részt a 6- os dobás esetén megrajzolni, ezekhez persze mind külön dobás szükséges, külön körben. 3- as dobás esetén a játékos 3 lábat rajzolhat a katica jobb oldalához, a bal oldal lábaihoz egy új 3- as dobás kell. Néha azért meg lehet engedni, hogy a játékos addig folytassa a dobásait egy körön belül, amíg a neki kellő testrészhez szükséges számot dobja.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha a játékosok kockadobások révén megrajzolják a saját katicájukat, akinek először sikerül az nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret;részvétel megköszönése; játékosok érzéseinek, tapasztalatainak meghallgatása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Minden játékos egy- egy pontot kap a katica minden megrajzolt testrésze után, és ezek a pontok fordulóról fordulóra összeadódnak. 2. Lehet más állat, vagy akár növény egyszerű rajza testrészekkel és azok számával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosság betartása, játékosság, kreativitás.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosoknak tetszik ez a kockajáték. Kérték, hogy többször játsszuk el és a jövőben is alkalmazzam.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Janovicsné Márton Edina