JÁTÉKRA FEL!

Janeczné Galambos Edit: Az erdész és a nyulak

  1. A játék neve, címe: Az erdész és a nyulak 
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, tolerancia. Három évfolyam együttes játéka, ami nálunk különösen fontos, hiszen hallássérült gyerekekkel játszunk. Állatutánzó mozgás, a nyusziugrás gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy a körbe ugrálás során ne ugorjon senki a társára. A ketrecbe beugráskor pedig nehogy összeütközzenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Zsámolyok, egyel kevesebb mint ahányan játszanak.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, a zsámolyok elrendezése irányítással -nagyobb gyerekek segítségével.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérni egy gyereket, hogy jeleljen a többieknek a játékszabály ismertetése alatt. Kis bemelegítés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok (9 fő)a zsámolyok mellet állnak körben. Erdész és kisnyulak képének bemutatása. Ma: Az erdész és a nyulak című játékot tanuljuk meg és játsszuk el együtt. Én vagyok az erdész, ti pedig a nyulacskáim. Szeretném, ha megtalálnád a saját ketreced. Látni szeretném, ki a legügyesebb nyuszi, ki talál rá elsőként az ő ketrecére.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megkérek egy kisnyulat, hogy mutassa be nekünk a helyes nyusziugrást. Mindenki figyelje meg! Így kell majd körbe-körbe ugrálnotok a zsámolyok körül nyusziugrással. Közben figyelnetek kell, ha tapsolok egyet azonnal fel kell ugranotok a hozzátok legközelebb eső zsámolyra/ketrecbe. Figyeljetek közben, ne ugorjatok egymásra! Egy zsámolyra pedig egy fő igyekezzen felugrani! Azonban ez nem biztos, hogy sikerül. Ezért gyorsnak kell lennetek! Egy nyuszi végül minden kör végére ketrec nélkül marad. Ekkor ez a nyuszi kiül a fatörzsre/padra, és egy ketrec/zsámoly kikerül a játékból. Majd indul egy újabb kör. A játék addig folyik, amíg végül egy nyuszika megtalálja a saját ketrecét, ő lesz a nyertes.
  18. A játék lezárása: A játék vége, amikor egy nyúl marad egy ketrecben. Ő megtalálta a saját ketrecét, ez az ő jutalma. Ő a játék nyertese.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat maximális dicséret illeti. Megköszönni a részvételt, a sportteljesítményt. Megkérdezni hogyan érezték magukat a játékosok. Láttam, hogy nagyon elfáradtak, mindenki kipirult a játék végére. Egészségetekre!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más állatokkal is játszható az állatutánzó mozgás, például békák a tavon a vízililiom levelén-békaugrás.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék menetének ismertetése folyamatos, részenként történő -a jelelés és megértés miatt. Fontos, hogy egy gyerek bemutassa a helyes nyusziugrást és a ketrecbe felugrást. Ne ugorjanak egymásra a játékosok, ne koppanjanak fejek- fizikai biztonság. Erre kell leginkább figyelni, emiatt lehet a játék fokozottan veszélyes, nehogy a fejük összekoppanjon. Lelki biztonság -a kieső gyerekek elkeseredhetnek, sírhatnak-őket közben nyugtatni, vigasztalni, biztatni kell. Megnyugszanak, hiszen jön a következő játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: Folyamatosan korrigálandó a játék folyamán: helyes nyusziugrás, felugrás a ketrecre/zsámolyra, észrevetetni az üres ketrecet/zsámolyt, figyelem tartása a tapsra.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Janeczné Galambos Edit Eszter