JÁTÉKRA FEL!

Jámbor Andrea: Alma, körte, banán

A játék neve, címe: Alma, körte, banán

A játék pedagógiai célja: I. Önfeledt játék II. A játék során a következő készségek, képességek megismerő funkciók fejlesztése – figyelem, koncentráció, – emlékezet -fegyelem fenntartása / a játékvezető utasításainak betartása / egymáshoz való alkalmazkodás, mint szociális kompetencia

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelni kell egymásra, a saját helyén kell végeznie a játékot minden résztvevőnek, az egymáshoz ütközés elkerülése végett.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Egy szék személyenként.

Technikai igény: Minden résztvevőnek szüksége lesz egy székre.

Az előkészítés feladatai: Nem igényel a játék előkészületeket.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Aktív mozgásos feladat, koncentrációt igényel és jó állóképességet.

A játék megnyitása, nyitánya: Egy megmozgató játékot fogunk játszani, különböző gyümölcsök neveinek felhasználásával. A kedvenc gyümölcsötök nevét hallva nagyobb intenzitással végezzétek a feladatot!

A játék menete, játékszabályok:Mindenki feláll a széke mellett, figyelje, hogy melyik gyümölcs nevét mondom, és ahhoz kapcsolódóan kell végrehajtani a feladatokat. Az alma – vigyázzban állás, körte – guggolás, banán – páros lábon szökdelés, szőlő – páros lábon szökdelés közben egy teljes forgás, meggy – jobb lábon állás, meggy – bal lábon állás, szilva – tetszőleges mozdulat, narancs – ülés a székre. A játék során egyre gyorsabb tempóban mondom a gyümölcsök neveit, egyre nagyobb tempót diktálva ezzel. Miután jó néhány gyümölcs neve elhangzott, a játék kiesős formában folytatódik. Aki elvéti a mozdulatot, leül a székére.

A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha néhányan maradnak csak játékban, illetve 1 gyermek. Megtapsoljuk a nyerteseket, a következő fordulóban ő vezetheti a játékot.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megbeszéljük, ki mennyire volt ügyes, mennyire tudott figyelni az utasításokra, mennyire tartotta be a szabályokat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet számfeladatokkal is játszani, csak az intenzivitása nem annyira hatékony, mivel gondolkozni kell a műveleteken, ezáltal nagyobb koncentrációt igényel.

A játékvezető speciális feladatai: Speciális feladatai nincsenek a játékvezetőnek, figyelni kell a játékosokat mennyire pontosan hajtják végre az utaításokat.

Egyéb/megjegyzés: –

A játékot lejegyezte: Jámbor Andrea