JÁTÉKRA FEL!

Jakubácsné Bődi Brigitta: Ki hiányzik?

  1. A játék neve, címe: Ki hiányzik?
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerjük meg egymást, tudjuk ki-és kik vesznek körül minket. irányok gyakorlása
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor figyelni egymásra. Hely biztosítás
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kendő
  12. Technikai igény: A játékhoz nincsen szükség semmilyen technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, hogy ott,mindenki biztonságosan tudjon állni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt névtáblát készíthetnek maguknak a játékosok.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő mutatkozzon be. A játék szabályokat játék előtt ismertetem.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Minden játékos jól megnézi egymást. Én egy kendővel a kezemben a játék szabályait ismertetem. Az összes játékos nevét megkérdezem, majd a következőket kérdezem: -Ki szeretné a kendőt viselni? /játékos jelentkezik, kiválasztom, felkötjük a kendőt/ -Egy másik játékost kiválasztok aki a körön kívül fog majd a játék folyamán állni. -A kiválasztott kendőzött játékost 2x megforgatom, majd az irányok mondogatásával a körben maradt játékosok segítségével feléjük irányítjuk. -A kendőzött játékos feladata ezek után, hogy tapintással kitalálja, ki nincs a körben. -A játék többször is megismételhető, akár addig is, míg az összes játékos sorra nem kerül.
  18. A játék lezárása: A cél az ismerkedés, csapat építés. Ezért a játéknak akkor vetek véget, ha mindenki volt mindkét szerepben./körön kívül álló, kendőzött/
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat meg dícsérem, megkérdezem, hogy milyen tapasztalataik voltak a játék folyamán.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a résztvevők már jól ismerik egymást,akkor akár több variációt is játszhatunk a kendővel. -Pl. egy játékos körbe körbe sétál/körön kívül/, és egy másik játékos háta mögé dobja a kendőt.Elkiáltja a nevét és azzal elfut, és verseny játékká alaku át. A cél az lesz, hogy a kendőt el dobónak a másik játékos helyére kell állni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályokat mindig ismertetni, megértetni a játékosokkal. A játék tempóján változtatni, játékosok buzdítása. Játékosok fizikai és lelki biztonságára figyelés is nagyon fontos.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szeretik ezt a játékot, ennek variációit is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Jakubácsné Bődi Brigitta, (brigoca83@hotmail.com)