JÁTÉKRA FEL!

Jakabné Zajti Tünde: Mennyire ismerlek?

A játék neve, címe: Mennyire ismerlek?

A játék pedagógiai célja: A csoportba járó gyerekek játékosan gyakorolják, alkalmazzák a társaik nevét, jelét. A bal oldal tudatosítása.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék megkezdése előtt felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy vigyázunk társainkra. A balesetek elkerülése végett figyelünk arra, kinek megy a labda és csak ő nyúljon érte, különben összefejelhettek.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: piros szalag minden résztvevőnek, egy labda

Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai kellékre. Ha lehetőség van rá, két szőnyeg alkalmas a játék megvalósítására.

Az előkészítés feladatai: A szőnyeg átvizsgálása, hogy építő játék nem e maradt, hiszen biztonságosan csak úgy tudjuk játszani, ha minden játéktól mentes a helyszín.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Érkezést követően minden gyerek bal csuklójára piros szalagból masnit kötök. Megbeszéljük, hogy azért tesszük a bal kézre a piros szalagot, hiszen bal oldal van a szívetek és az is piros.

A játék megnyitása, nyitánya: Én, ha lehetőség van rá, egy körjátékkal invitálom a gyerekeket játékra. Megindulok a szőnyegen körbe és énekelem a ,,kör, kör kijátszik csak egy kislány hiányzik,csak egy fiú hiányzik és ha már minden játékos bekapcsolódott akkor mindenki játszikra egy szép kört alkotunk. A labdát tőlem balra lévő gyereknek adom, aki megmondja keresztnevét és jelét. Így megy körbe, míg vissza nem ér hozzám a labda.

A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak én is, kezemben tartom a labdát. Ismertetem a játékszabályt, vagyis aki dobja az megnevezi azt a játékost, akinek dobja. Szabály, hogy olyat kell választani, aki még nem volt. Aki kapott már labdát és tovább adta, az leül sarokülésbe. • a következő játékban gurítani kell a labdát és itt a választott gyerek jelét kell megnevezni, ha sikerül kitalálni, akkor leülhet törökülésbe, addig játsszuk, míg mindenki nem ül. • a másik játék mikor a guruló labdát megkapó játékosnak a tőle balra lévő társa nevét kell megmondania. Ha sikerül feláll, és addig játsszuk, míg mindenki újra nem áll.

A játék lezárása: A célom az volt, hogy a játékban résztvevők minél több játékos formát használva gyakorolják társaik nevét, óvodai jelét és a bal oldal tudatosítása.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végeztével megdicsérem a résztvevőket, hogy milyen figyelmesen és fegyelmezetten játszottak. Remélem jól éreztétek magatokat. Megmutattátok, hogy az óvodában eltöltött évek alatt mennyire ismertétek meg egymást.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: lehetséges a jobbra lévő személy megnevezése, illetve ki a két gyerek aki között áll

A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a játékszabályt mindenki értse meg és tartsa be. Nem az a lényeg, hogy valaki kiessen vagy kimaradjon, hanem hogy jól érezzék magukat.

A játékot lejegyezte: Jakabné Zajti Tünde