A játék neve, címe: Bumm! a fejbe
A játék pedagógiai célja: A résztvevők megismerkedjenek egymással, játékosan megtanulják a neveket.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet, hogy a palackkal csak megérintjük a másikat, nem ütünk, dobunk meg vele mást.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: PET palack
Az előkészítés feladatai: PET palack, helyszín kijelölése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt már tanulgatják egymás neveit, más bemelegítő feladatokkal hangolódnak.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenkinek be kell mutatkozni, majd 1-2 kör után el kell mondaniuk a tőlük jobbra majd balra ülő résztvevő nevét. Ezután lehet játszani másik névtanulós játékot, mint pl. a Zsip-zsup stb.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak. A kör közepén áll valaki, PET palackkal a kezében. Az ő feladata, hogy a palackkal megérintse azt az embert, akinek a nevét a játékvezető mondja, mindezt azelőtt, hogy az említett játékos valaki más nevét kiáltaná. Ha ez sikerül, akkor az a játékos kerül be a kör közepére, akit megérintettek. Ha nem, akkor marad középen egészen addig, amíg nem sikerül valakit időben „elkapnia”. (A palackkal ütni nem lehet, csak megérinteni a másikat.)
A játék lezárása: Mivel csak a szórakozás kedvéért játsszuk, a játék addig megy, amíg van rá igény, érdeklődés.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem őket, mert egész jól teljesítettek annak ellenére, hogy most találkoztak sokan először. Közösen elsoroltuk a neveket még egyszer és további feladatot kapcsoltam a nevek tanulásához – bár ez már nem csak arról szólt. („Jó tündér” húzás a hétre, melyhez tudni kell a nevét annak, akit kihúznak.)
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már mindenki jól tudja a másik nevét, akkor lehet kiesésre játszani vagy időkorláttal ill. más nevekkel (lovas tábor lévén pl. lónevekkel, gyakori ló-lovas-lovaglással kapcsolatos kifejezésekkel).
A játékvezető speciális feladatai: Elmagyarázni a játék menetét, játékszabályokat, próbakört lejátszani, figyelni és javítani az esetleges szabálytalanságokat, hibákat, figyelni a csapattagok reakcióit, bevonni a sorra nem kerülőket, csendesebbeket.
Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknél azt látom, hogy sokszor nem mernek játszani, félnek a kudarctól, ami nagyon elszomorító. Inkább unatkoznak, nem csinálnak semmit, ami nem feltétlenül rossz, néha azt is kell, adunk is rá lehetőséget táboraink alatt, viszont mindig nem lehet. Ezért pár játékot igenis kötelezővé kell, hogy tegyek, lásd Bumm! a fejbe, bújócska, számháború, súgóposta, hogy lássák, játszani jó! Nagyon jól szórakoznak, sokat nevetnek, felszabadultabbak lesznek, nem beszélve a kapcsolatépítésről. Ha viszont valaki ezek után is úgy gondolja, hogy nem kíván részt venni a játékban, akkor már opcionálissá/választhatóvá teszem azt.
A játékot lejegyezte: Jakab Katalin