JÁTÉKRA FEL!

Jakab-Horváth Andrea: Őrizd a kincset! (Székfoglaló szőnyeggel című játék reinkarnációja)

  1. A játék neve, címe: Őrizd a kincset! (Székfoglaló szőnyeggel című játék reinkarnációja)
  2. A játék pedagógiai célja: Kooperációs készség fejlesztése Koncentráció, figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egymás testi épségére vigyázzanak, miközben a karikák között ugrándoznak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A karikák előkészítése a szertárból.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek a karikákat előkészíthetik a szertárból.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető előkészíti a karikákat és miután elmondta a kerettörténetet, akkor és csak akkor kéri meg a gyerekeket, hogy vegyenek fel egy-egy karikát.(Én elkövettem azt a hibát, hogy előre kiosztottam…) A karikák barlangot szimbolizálnak, a gyerekek a barlangok őrzői, egy valaki pedig gonosz boszorkányt alakít. Minden barlang értékes kincset rejt, s a boszinak ezekre fáj a foga. Minden barlangot egy gyermek őriz, de sajnos barlangból eggyel több van, mint őrzőből. Ha a boszorkány belép az üres karikába, azaz barlangba, a többi is feltárul, az őrző pedig szoborrá változik és örökre vigyázni fogja az immár üres barlang bejáratát. Cél: meg kell akadályozni, hogy a gonosz boszorkány bejusson a karikába, vagyis őrizni kell közösen az üres karikát, azaz mindig el kell foglalni valamelyik őrzőnek, mielőtt a boszi odaérne. Azonban, ha egy karikából kilépnek, máris az marad üresen, tehát nagyon kell figyelni egymásra, egymás mozdulatait is követni kell, ki melyik irányba indul, nehogy összeütközzenek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A karikák egymástól kb egy méterre legyenek, hogy még könnyedén átugorhassanak egyikből a másikba. Oda-vissza ugrálni egyik karikából a másikba tilos. Ahonnan kilép oda már nem térhet azonnal vissza. A boszit tilos kilökni a karikából. Ha ketten lépnek ugyanabba a karikába, egyiküknek azonnal távozni kell, hiszen akkor már két karika áll üresen. Egymás testi épségére mindennél jobban vigyázni kell, kerülni az összeütközést.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a boszi elfoglalja az üres barlangot, azaz karikát. A gyerekek szoborrá változnak. Levezetésként játszható egy szoborjáték.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végeztével megkérdezem a résztvevőket, hogy érezték magukat. Min változtatnának, ha megtehetnék és legközelebb is szívesen részt vennének-e ebben a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék tovább gondolható, például, hogy miként lehetne a szobrokat újra megeleveníteni. Pillanatnyilag nincs hasznos ötletem, de ígérem továbbgondolom. 🙂
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jakab-Horváth Andrea