JÁTÉKRA FEL!

Jádiné Karádi Anita: Dobis

  1. A játék neve, címe: Dobis
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport tagjai ismerjék meg egymást. A játék közben fejlődik a koncentrációs készségük, ami segíti őket a tanulásban is.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék közben figyeljenek egymásra,a kezükre, ha kiestek és felállnak, ne lökjél fel a mellette guggolót, vagy térdelőt.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Ha térdelnek kényelmesebb, ha ezt egy párnán vagy pléden teszik.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanuló padok, székek eltolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Terem elpakolása, párna felhozatala a terembe a szobájukból.( Kollégiumban játszottuk)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki elmondja a nevét, többször is, hogy a résztvevők azt megjegyezhessék. Játékszabály ismertetése.Biztonsági intézkedések elmondása.A játékvezető kívülről irányítja a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, megjegyzik a mellette balról és jobbról levő társa nevét. majd leguggolnak. Mindenki előre teszi a kezét, a mellette lévővel átteszi, keresztezi.A kezdő játékos a kezével egy rövid ütemet dobol,( 3-5 ütemnél nem lehet hosszabba )bal és jobb kezét is használva. Ha a bal kezével ütött utoljára,kimondja a mellette balról lévő játékos nevét, és a bal oldalán lévő játékos folytatja a dobolást tovább.Ha nem tudja kimondani a mellette lévő nevét, mert nem tudja, akkor kiesik a játékból, és elhagyja a kört.A következő játékosnak le kell dobolnia az előző játékos ütemét, és hozzá tenni a saját dobolását.Ha eltéveszti, ő is kiesett a játékból.A kiesett játékosok a következő doboló mögé állnak, hogy figyeljék, jó ütemet játszott e le. ( Így a kiesettek is még a játék részévé, figyelőjévé maradnak) A játéknak akkor van vége, ha már csak egy játékos maradt.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha csak egy játékos maradt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit megdicsérek és megköszönöm a részvételt. Megbeszéljük, ki, hogy érezte magát a játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már ismerik egymást, akkor fantázia neveket találunk ki. Lehet állva játszani, labdát dobni a másiknak, vagy dobolás helyett mondatokat kell visszamondani, de úgy, hogy az előzőeket is hozzá kell mondani, így egy teljesen új játék jön létre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először csak a neveket kell vissza mondani, majd utána hozzá tenni a ritmusos dobolást.
  22. Egyéb/megjegyzés: A kollégiumban játsszuk le a játékot, az idő függvényében az udvaron vagy a teremben. A csoport megismerésére, az összetartozás segítésére, a gondolkodás fejlesztésére használom a játékokat.Tapasztalatom, hogy szeretik és egy kicsit átmozgatja őket az iskola után. Ha asztalokat teszünk körbe, ahhoz is oda lehet ülni és a kezeket az asztalra helyezni, így a kerekes székesek is játszhatnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jádiné Karádi Anita