JÁTÉKRA FEL!

Ivánkovitsné Koloszár Edit Bernadett: BÁBRABLÁS

  1. A játék neve, címe: BÁBRABLÁS
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelmének és gyorsaságának fejlesztése játékos körülmények között.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy futáskor nagyon figyeljenek egymásra! Az elkapáskor össze ne fejeljenek, oldalra hajlással próbálják a bábot elfogni, csak érinteni szabad a társat, ütni nem! A kijelölt terület csak a játéktér, elhagyni azt nem szabad.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: – Számok kártyára, papírra írva 1-től pl. 8-ig,2-szer felírva, ha 16-an játszanak – egy „hangyabáb”, mely lehet babzsák is – 4-6 db ugrálókötél, vagy jelzőszalag a pálya kijelöléséhez – a játékosok számának megfelelő jelzőszín (Nem kötelező, de a csapatszellemet, összetartozást erősítheti!)
  12. Technikai igény: Technikai eszközre nincs szükség, de a játékhoz kényelmes cipő és ruházat fontos.
  13. Az előkészítés feladatai: A terepet el kell rendezni a játék előtt. Ne legyen akadály a területen, ha van el kell pakolni, ill. ennek megfelelően kell a helyszínt kiválasztani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előre elkészíthetik a játékosok a számkártyáikat pl. öntapadós papírra. Segíthetnek a terep elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csapatszíneket és játékosokat kiválasztjuk. A játékvezető kijelöl 2 csapatkapitányt, ők választanak maguknak társat felváltva a játékosok közül. A játékvezető felsorakoztatja a két csapatot és elmeséli nekik a következő történetet: „Képzeljétek el, hogy Ti most 2 hangyacsapatot fogtok alkotni a vöröshangyák és a kékhangyák csapatát. De mindkét csapat elvesztette a hangyakirálynőjét és szeretné megszerezni a hangyabábot, hogy majd a királynőjük lehessen! Akiknek ez sikerül, pontot kapnak cserébe a csapatuknak.”
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosoknak, „hangyáknak” a színek szerint 2 csapatban, egymástól kb. 7- 8 méterre szemben kell felsorakozni az ugrálókötéllel kijelölt vonalak mögé. Itt van a „hangyavár”. Középre tesszük majd a hangyabábot. A játékvezető egy számot kiált, ekkor mindkét csapatból beszalad középre az adott számú játékos elrabolni a bábot. Akinek ez sikerül, az ő csapata kapja a pontot. Ha együtt fogták meg a bábot, mindkét csapat pontot kap. Minden kör után a hangyabábot középre vissza kell tenni és indul egy újabb kör. A szabályok ismertetése után megkapják a játékosok a sorszámukat. Felállnak a csapatok és indulhat a játék!
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha mindenki sorra került, vagy ha sokat játszották és látjuk, hogy már fáradnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a csapat győz, amelyiknek több pontja lett, többször szerezték meg a hangyabábot. Nagy taps a jutalmuk, a 2. helyezetteknek kicsit rövidebb taps jár. Mindenkinek a részvételét megköszönjük és megdicsérjük őket a játékért. Megkérdezzük, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatot gyűjtöttek közben. Mire figyelnének jobban legközelebb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha elrabolta valaki a hangyabábot, az ellenfél ugyanolyan számú játékosa üldözőbe veheti a hangyavárig. Ha még azelőtt megérinti a társát, akinél a báb van, mielőtt ő a várába érne, akkor az ellenfél megszerezte a bábot és a pontot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a biztonságra, a szabályok betartására! Ha valaki pl. becsúszik középre, akkor a játékot megszakíthatjuk addig, míg ismételten elmagyarázzuk, hogy az milyen balesetveszélyes lehet!
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot nagyon nagy kedvvel, vidáman játszotta le az osztály.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ivánkovitsné Koloszár Edit Bernadett