JÁTÉKRA FEL!

Ivanics Renáta: Légycsapós szókereső játék

  1. A játék neve, címe: Légycsapós szókereső játék
  2. A játék pedagógiai célja: Az angol szavak gyakorlása. A tanulók reakcióidejének, gyors reagálásnak fejlesztése. A tanulók összetartozását, a csapatszellemet erősíti.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel, az volt az első kérdésük (ugyan viccesen), hogy a légycsapóval egymás fejét kell ütögetni, ezért: ki kell hangsúlyozni, hogy nem egymás megverésére kapják a légycsapókat.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 21 db laminált kép (a tanult angol szavak képei) 10 db légycsapó
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése: a padokat és székeket a terem szélére toltuk, hogy középen nagy hely legyen, ahol játszani tudunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Esetleg a gyerekek megrajzolhatják a szóképeket saját maguk és ezeket is használhatjuk a játék során.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a játékszabályokat. A kerettörténetem: Mint tudjátok, én angolt tanítok és tavasszal nagy utazásra indulok. Az utam célja, hogy angol nyelvet tanítsak a gyerekeknek. Ehhez segítségre van szükségem. Az a csapat, amelyik megnyeri a játékot, eljöhet velem és részt vehet ebben az érdekes munkában.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulókat (jelen esetben 10 fő) két 5 fős csoportra osztom. Kérésükre a fiúk és a lányok versenyeznek egymással. Szétszórva elhelyezem a képeket a földre és kiosztom a légycsapókat a gyerekeknek. A gyerekek pár lépést hátrálva, a képekhez nem túl közel leguggolnak. Ezután a képeken lévő szavakat egyesével kimondom angolul, ők pedig minél gyorsabban igyekeznek megtalálni az adott képet. Azonnal rá kell csapniuk a légycsapóval és aki a leggyorsabb, azé a kép.
  18. A játék lezárása: Amikor elfogytak a képek, összeszámoltuk, hogy melyik csapatnak hány képet sikerült gyűjteni és ki nyerte a játékot, majd visszarendeztük a termet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mivel szójáték volt, értékeltem is a tudásukat, megdicsértem ügyességüket, megköszöntem, hogy játszottak velem. Remek visszajelzés volt a részükről a mosoly az arcukon és az öröm, hogy játszottunk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A képek az adott tanóra anyagához mérten variálhatók.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a gyerekek fizikai épségére.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték, hogy mozoghattak, sokat nevettek és kérték, hogy máskor is játsszuk ezt a játékot. Mivel tulajdonképpen nem lehet hibázni, a gyengébb tanulók is jól érezték magukat és igyekeztek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ivanics Renáta