JÁTÉKRA FEL!

Irimie Andrea: Állatok futóversenye

A játék neve, címe: Állatok futóversenye

A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, együttműködés kialakítása a szabályok betartásával. Nagymozgások, testi képességek fejlesztése: gyorsaság, ügyesség. Térérzékelés fejlesztése. Beszédészlelés fejlesztése. Figyelem, koncentráció fejlesztése.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonsági szabályok ismertetése: • Aki játék közben kiszáll a játékból a padra üljön, bordásfalra ne másszon. • A résztvevők figyelmeztetése, hogy futáskor, ugráláskor, mászáskor stb. Vigyázzanak saját- és egymás testi épségére.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Az előkészítés feladatai: A helyszín biztosítása, a terem berendezése (nagy szabad terület), hogy biztonságosan tudjanak mozogni, játszani.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges, mert nincs eszköz, kellék.

A játék megnyitása, nyitánya: Köralakítás, kerettörténet, játékszabályok, biztonsági szabályok elmondása.

A játék menete, játékszabályok:Körben állunk. Elmondom a kerettörténetet. Az állatok futóversenyt rendeznek. A bagoly azt mondja, hogy a verseny igazságos legyen, mindenki fajtársával fusson (nyúl a nyúllal, tigris a tigrissel, őz az őzzel.. stb.) Most mi leszünk az állatok! Egy gyerek a körön kívül sétál. Ő a kihívó. Megérinti a társait. „Fussunk versenyt, legyünk lovak! (békák, pókok, sánta rókák stb.)” Az adott állat mozgását utánozzák, futnak, másznak, ugrálnak, kúsznak stb. A megérintett gyerek (állat) versenyt fut a kihívójával a kör körül. A megürült helyre az elsőnek odaérkező gyermek áll be. Aki utoljára érkezett, az lesz az új kihívó.

A játék lezárása: Amikor mindenki sorra került lezárom a játékot. „Elfáradtak az állatok, most pihenjünk le!” lefekvés, elalvás, relaxáció.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megkérdezem, hogy érezték magukat. Feldolgozást konkrétan nem tervezek.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már mindenki jól érti a játékot mondhatják egymásnak azt is: „Másszál velem, mint a …” Állat hangját is utánozhatják közben.

A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok fokozatos megértetése. Pl.: Próbajáték futással. Hova álljon be? Magam mutatom be egy résztvevővel. Más mozgásformák. A gyerek egyéni ötleteinek próbálkozásainak beépítése a játékba. Bátortalanabb, passzívabb gyermek bevonása a játékba a helyzettől függően. Jó hangulat megteremtése a játék folyamán.

Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot azért választottam, mert sokrétű, vidám, dinamikus, komplex fejlesztő játék, ami ennek a korosztálynak szerintem kifejezetten hasznos. Átalakított játék.

A játékot lejegyezte: Irimie Andrea