JÁTÉKRA FEL!

Ipachné Karai Edina: KOCKÁS TORNA

  1. A játék neve, címe: KOCKÁS TORNA
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek mozgásának fejlesztése, közösségi élmény nyújtása, ismerkedés.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tornázáshoz szükséges tér kialakítása, egymástól való biztonságos távolsággal.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nagyméretű dobókocka, melyen a mozgáselemek képei láthatóak a kocka egy-egy oldalán.
  12. Technikai igény: Az elkészített kockán kívül, másra nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: A kocka elkészítése: Tornaelemek képes megjelentése nyomtatás-méretre vágás-laminálás, a játékhoz szükséges tér kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín berendezésében tudnak segíteni abban az esetben, ha a csoportszobában játszunk, székek, asztalok elpakolása, a tágas tér kialakítása céljából.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindennapi mozgás elengedhetetlen a gyermekek életében. Egy óvodás gyermek lételeme a mozgás. Vannak dalok, mondókák a játékos tornákhoz, én leggyakrabban a Kis tornászok vagyunk mi…dallal szoktam mozgásra serkenteni a gyermekeket, amikor csatlakozott hozzám mindenki, akkor különféle mozgással kísért mondókák következnek. Amikor jól bemelegítettünk, akkor előkerül a kocka és már kezdődhet is a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kockával dobni mindenki szeret. Először én gurítom a kockát egy kisgyermek felé, akinek a nevét is mondom, az esteleges viták elkerülése végett, ha esetleg a kocka mégsem arra gurulna, amerre szeretném és erre megkérek mindenkit, hogy mondja ő is ,kinek gurítja a kockát. Amikor megáll a kocka, leutánozom az éppen látható mozdulatot. Ha ez megvan, akkor megkérek mindenkit, hogy tegyenek ők is hasonlóképp. Ha ez megtörtént, akkor, aki előtt a kocka van, tovább guríthatja valamelyik társának és tegyen úgy ahogyan a képen látja. Lehet úgy is játszani, hogy aki elé ért a kocka, ő mutatja be a képen lévő gyakorlatot és mi őt utánozzuk.
  18. A játék lezárása: Szerintem most már jól elfáradt a kocka, tegyük el pihenni, hogy holnap újult erőre kapva ismét játszhassunk vele. Lélegezzünk mélyeket, egészégünkre váljék!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm, hogy ilyen ügyesek voltatok, betartottátok a szabályokat és vigyáztatok egymásra!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kockán elhelyezett képek változtatása, illetve nagyobb gyermekek esetében a játék pöttyös dobókockával való kiegészítése. Ebben az esetben a mozdulatot annyiszor kell elvégezni, ahányat éppen dobtunk. Ezzel a kiegészítéssel, már a matematikát is becsempésztem a játékba.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során folyamatos biztatás, a gyakorlatok pontos elvégzésére való törekedtetés, a figyelem-koncentráció erősítése, dicséret.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék kezdetben nehézkesen indult, a kicsik bátortalanok voltak, de az idő előre haladtával ez megszűnt. A játék remek alkalmat biztosított az újonnan létrejött csoportban (óvodás kiscsoport, ami szeptemberben indult) a nevek gyakorlására, egymás megismerésére. Az első alkalommal túl kicsinek bizonyult a kocka amit készítettem. Ezt korrigáltam, találtam egy másik játékhoz kapcsolódó nagy méretű zsebbel ellátott kockát és ebbe helyeztem be a laminált képeket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Ipachné Karai Edina