JÁTÉKRA FEL!

Imre László: Karmester

  1. A játék neve, címe: Karmester
  2. A játék pedagógiai célja: A nonverbális kommunikáció gyakorlása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A játék nem igényel kellékeket
  12. Technikai igény: A játék nem igényel technikai berendezéseket
  13. Az előkészítés feladatai: Tanteremben játszottunk, így a padok és székek elrendezése volt az első lépés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai körben állnak. Egy gyereket kiküldenek, és a benn maradók megegyeznek a karmester személyében. Az ő feladata elkezdeni a mozdulatokat, melyeket a körben állók lehetőleg azonnal utánoznak. A kint (egy) levő gyereket behívják, neki kell kitalálnia, ki a „karmester”.
  18. A játék lezárása: Mivel kevesen játszottuk ezért addig játszottunk, míg mindenki legalább egyszer nem lett karmester. A játék végén megbeszéltük, hogy ki volt a leggyorsabb karmester.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A leggyorsabb karmester egy tábla csokit kapott
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Konkrét továbbfejlesztési ötleteim még nincsenek de mivel egy zeneművészeti iskolában tanítok, így mindenképp a zene oldaláról szeretném megközelíteni a továbbfejlesztést.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nekem, mint játékvezetőnek a játék szabályait és annak menetének ismertetése volt a feladatom
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék nagy sikert aratott. A zárkózott gyermekek is kinyíltak.  A jövőben is sokat fogom alkalmazni
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Imre László