JÁTÉKRA FEL!

Ilyés Csilla: Eső-játék

A játék neve, címe: Eső-játék

A játék pedagógiai célja: közösségi érzés, figyelemkoncentráció fejlesztése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A terület akadálymentesítése.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Az előkészítéshez szükséges idő:

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös ritmusjátékok, éneklés.

A játék megnyitása, nyitánya: : A résztvevők körben helyezkednek el, így hallgatják majd meg a játék ismertetését a köszöntés után.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok félkörben állnak. A játékvezető a félkör egyik végétől elindítja az alábbi mozdulatot: Összedörzsöli a tenyerét. A játékosok egymás után összedörzsölik a tenyerüket. Közben a játékvezető csettint egyet, amelyet szintén átvesznek egymás után a játékosok. Kevéssel később a játékvezető csettint egy, majd két kézzel, azután megdörzsöli a combját egy, majd két kézzel, végül a lábával dobog egy, majd két lábbal. Azután fordított sorrendben, visszafelé indítja el a mozgásokat, amiket szintén egymástól vesznek át a résztvevők. Amikor legnagyobb a hanghatás, akkor tombol a legnagyobb záporeső, majd fokozatosan elcsitul a vihar, amikor a játékvezető egymás után indítja a felsorolt mozdulatokat, de fordított sorrendben.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az utolsó tenyér összedörzsölés is megtörtént, teljes lett a csend.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: szóbeli dicséret, a játékosok hanghatással, dobogás, csettintés, tapsolás jelzik, hogy mennyire érzik jól magukat! Ezt először együtt, majd egyénileg is megjeleníthetik. Mindenki megoszthatja az érzést, amit a játék során érzett..

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Először a csettintést indítjuk, majd a kézdörzsölést indítjuk, tapssal folytatjuk, majd taps a combon, lábbal két dobbantás. Először ezeket a mozdulatokat egyesével indítjuk, majd a zápor eléréséhez az összes mozdulatot együtt, és innen haladunk aztán visszafelé. – A mozdulatokat végezhetjük zenére is.

Egyéb/megjegyzés: Figyelni kell, hogy a játékvezető ne túl gyorsan indítsa a mozdulatokat, illetve érdemes felhívni a játékosok figyelmét, hogy az egyszerű mozdulatok után egy egész mozdulatsort kell átvenniük.

A játékot lejegyezte: Ilyés Csilla