JÁTÉKRA FEL!

Illésné Szekeres Eleonóra: Csittes vagy csattos

  1. A játék neve, címe: Csittes vagy csattos
  2. A játék pedagógiai célja: Térbeli és akusztikus tájékozódás fejlesztése , közösségépítés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan biztonságos tér biztosítása , ahol a bekötött szemű kisgyermek nem akadhat el , eshet el .
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kendő
  12. Technikai igény: Nincs technikai igény .
  13. Az előkészítés feladatai: Terem rendezés – asztalok elhúzása , székek elrakása .
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Aktívan vegyenek részt a teremrendezésben .
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Előveszem a piros pöttyös kendőt , amelyet drámajátékokhoz és dalos játékokhoz szoktunk használni . Mondókával kiszámoljuk kinek legyen bekötve a szeme . /Ecc-pecc kimehetsz …./
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy gyermek szemét bekötöm egy kendővel . Az Ő feladata , hogy elkapjon valakit a csoportból . Ha sikerül neki helyet cserélnek , vagy új játékost választunk . Megkérdezem Tőle , hogy csittes vagy "csattos "legyen a játék . Ha azt választja , hogy csittes akkor csöndben kell lenni körülötte , csak a kuncogások , érintések irányítják Őt , pl: megérintjük a karját és elfutunk . Ha azt választja , hogy csattos akkor tapsolhatunk , doboghatunk mellette , beszélhetünk hozzá , vagyis hangoskodhatunk körülötte ,
  18. A játék lezárása: A játékot az élmény kedvéért játszottuk . A játéknak én vetek véget , amikor a gyerekeken érzem , hogy az kezd kifáradni .
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm aktivitásukat , megkérdezem tőlük hogy érezték magukat a játék során , különös tekintettel a bekötött szemű kisgyerekekre .
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játéktér tágításával , esetleg fejlett nagycsoportosokkal akadályok állításával lehet továbbfejleszteni a játékot .
  21. A játékvezető speciális feladatai: Pontos , érthető szabály ismertetés , szükség esetén a bekötött szemű kisgyermek segítése a tájékozódásban . Csak olyan kisgyermek szemét kötöm be aki önként vállalja azt .
  22. Egyéb/megjegyzés: Mindig szívesen , nagy örömmel vesznek részt ebben játékban .
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Illésné Szekeres Eleonóra