JÁTÉKRA FEL!

Illésné Rácz Tímea: Fészekkereső madárkák

A játék neve, címe: Fészekkereső madárkák

A játék pedagógiai célja: matematikai tapasztalatok gyűjtése (számlálás, színismeret fejlesztése, párosítás, csoportosítás), téri tájékozódás fejlesztése, nagymozgás fejlesztése

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér biztosítása a helyváltoztatáshoz. Csoportszobában az asztalok, székek félretolása szükséges. Sportpályán adott a megfelelő szabad tér. (A játék ovifoci pályán valósult meg, így nem igényelt biztonsági előkészítést.)

Résztvevők száma: 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: piros, sárga, kék, zöld maroklabdák és azonos színű színenként 1-1 db 20 cm átmérőjű korong és színenként 4-5 db kb. 30 cm átmérőjű korong (adott esetben vastag filcből készültek), síp/csörgődob

Technikai igény: nincs

Az előkészítés feladatai: Fészkek (30 cm-es korongok) kihelyezése a talajra. Labdák (madárkák színét adja) kiosztása a gyerekeknek. társkereső játék előtt a földre helyezett korongok összegyűjtése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: korongok és labdák előkészítése

A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető egy faágra (vonal, szőnyeg széle) állítja a gyerekeket. Ismerteti, hogy a madarak elvesztették a fészküket. Az előre megbeszélt színű fészket kell megkeresni, amikor meghallják a jelzést. A madárkák gyorsan repülnek (futnak) a térben.

A játék menete, játékszabályok:A térben mozogva irányt a játékvezető. A térben futva kell közlekedni. Jelre az előre megbeszélt színű korongot kell megkeresni. 1-1 játéklehetőséget 2-3 alkalommal ismételünk. Számlálhatjuk, hogy 1-1 korongnál mennyi gyermek áll, van-e üres korong, stb.

1. bármelyik színű korongot választhatják 2. a labda színével azonos színű korongot kell keresni 3. ua., de csak adott számú gyermek lehet 1 korongnál (2-3-4) 4. csak adott színű koronghoz lehet futni (csak kék, vagy csak piros és sárga, stb) a labda színétől függetlenül

A játék lezárása: A madárkák segítenek összegyűjteni a fészkeket és a színeket. Visszarepülnek az ágra.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a gyermekeknek a részvételt. Megdicsérem őket (játék során folyamatosan). Megkérdezem, hogy kinek mi tetszett a legjobban, hogy érezték magukat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A térben futva kell közlekedni. Jelre felmutatott színű gyerekeknek kell párba állni. 1-1 játéklehetőséget 2-3 alkalommal ismételünk. Számlálhatjuk, hogy mennyi gyermeknek nem jutott pár. 1. piros-kék. sárga-zöld 2. piros-zöld, sárga-kék 3. piros-sárga, zöld-kék

A játékvezető speciális feladatai: Futás közben az összeütközések, lökések megelőzése. Gyermekek óvatosságra intése.

A játékot lejegyezte: Illésné Rácz Tímea