JÁTÉKRA FEL!

Illés-Horváth Csilla: Frász a dzungelben-azaz: Mentsd meg Mauglit!

A játék neve, címe: Frász a dzungelben-azaz: Mentsd meg Mauglit!

A játék pedagógiai célja: A közös kihívás az együttesség élményét adja. A feladat rávilágít az egyén és a csoport viszonyára. Mennyire alkalmazkodnak az egyes csoporttagok a többiekhez, a közös történethez.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A játékban résztvevő gyerekekkel a játék előtt tisztázzuk, hogy a biztonság érdekében mire kell figyelni.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: madzag, krepp csíkok, kendők

Az előkészítés feladatai: pálya felépítése : 1 méteres szélességű és tetszőleges hosszú sávban néhány centiméter széles krepp papír csíkok sűrűn keresztbe kasul rögzítve vannak, ügyelve arra, hogy azért lehetséges legyen a kúszva-mászva áthaladás köztük

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: krepp csíkok vágása, a pálya közös felépítése

A játék megnyitása, nyitánya: A dzsungel könyve regény alapján Maugli történetével képzeletben elutazunk az indiai dzsungelbe, majd a sztorit kicsit megváltoztatva a bajba került emberkölyök/ Frász- a hatalmas kobaltkék madárpók pókháló csapdába ejtette Mauglit/ kiszabadítására buzdítom a gyerekeket.

A játék menete, játékszabályok:A gyerekeknek Maugli megmentése érdekében csendesen át kell haladni Frász, a hatalmas kobaltkék madárpók „hálóján”, meg nem sértve, el nem szakítva azt, hogy az emberkölyköt kihozzák a háló fogságából, amíg Frász alszik. Visszafelé egy-egy bátrabb gyerek bekötött szemmel jöhet át a „hálón”, míg a többiek szavaikkal irányíthatják mozgásukat.

A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha minden résztvevő visszaért a kiindulási pontra. Sikerült kiszabadítanunk Mauglit!!!!!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Élmények közös megbeszélése, tanulságok levonása, ki hogy érezte magát a játék során. Miért vállalta el a nehezebb feladatot is? Mit érzett közben? Mit érzett utána? Mit érzett segítve a társát? Hasznos volt-e a többiek segítsége?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Visszafelé láncban haladhatnak, mindannyian összekapaszkodva.

A játékvezető speciális feladatai: Ajátékszabályok korrekt, mindenki számára egyértelmű tisztázása, segítség adás szükség esetén

Egyéb/megjegyzés: Izgalmas vidám játék!

A játékot lejegyezte: Illés-Horváth Csilla