JÁTÉKRA FEL!

Ilea Tecla: Gorillamentés

  1. A játék neve, címe: Gorillamentés
  2. A játék pedagógiai célja: – a dzsungeli állatok életéről, szokásaikról, való ismeretek elmélyitése – pozitiv viselkedési formák kialakulásának elmélyitése ( szülői tanácsra való szigorú odafigyelés, felelősségtudat fejlesztése )
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – a terem közepén, vagyis ott ahol a játék lezajlik, semmiféle akadály nem lehet, nehogy a gyerekek futás közben leessenek.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: – óvodai csoport, vagy udvar
  12. Technikai igény: – „dzsungel zene”-i aláfestés a csendes játék lejátszása alatt
  13. Az előkészítés feladatai: – a terem előkészitése, minden akadály eltávolitása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – a gyerekek segitenek a székek és asztalkák eltávolitására, a terem másik felében visszük
  16. A játék megnyitása, nyitánya: – bejelentem a játék nevét, elmondom miért is játszuk ezt a játékot. Mai nap a „Gorillamentés” cimű játékot fogjuk lejátszani.
  17. A játék menete, játékszabályok: „Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy gorilla nagycsalád a dzsungel közepén. Sok kicsi gorillabébi volt abban a közösségben, volt nekik sok anyukájuk, apukájuk, akik nagyon vigyáztak rájuk. A jó emberek szép kis házat készitettek nekik, ahol a gorillák nagyon boldogan éltek. Viszont, az orvvadászok ( a ngycsoportos gyerekek) leselkedtek állandóan a gorillabébikre, el akarták lopni, állatkertben vinni. Egyszer, játék közben, a kis gorillabébik ( 3.- 5 éves gyerekek), eltévedtek, nem találták a hazafelé vezető utat. Keresésükben orvvadászokra bukkantak, volt akiket közűllűk meg is fogtak. Egyszer csak gorillamamák hangját hallótták, és hatalmas újjongással elkezdtek feléjük szaladni, el is érkeztek mamájukhoz, csak, sajnos, néhányukat megfogott az ellenséges orvvadász. Örömükben, hogy hazaértek, játszani kezdtek, gorillatornát, ugyanis, szotagolva a gorilla szót, minden szótagra más mozgást találnak ki, az egész csoport utánozza, körbeállva”. Előszőr engem utánoznak, majd egy gyerek áll a kör közepén, kinek mozgását utánozzák ( minden szótagra, másik mozgást talál ki ). Pl. 1. „go” széttárt karok 2.  „-ril-” ölelés 3. „-la” felemelt kar Jelképezi, a gorilla ölelését, majd, miután megölelte áldozatát, elengedi. Miután már sokan résztvettek a gorilla szó szótagolásában, a gyerekek körbemennek mondokázva „Dszungel, dzsungel, bum-bum-bum, Gorillabébivel tornászunk.”( 3-szor mondjuk )
  18. A játék lezárása: A „buli” végén, csendes játékot játszunk, dzsungeli körben, dzsungeli zenére. A gorillacsoport leűl, és egy kisgorilla, körbejár, egy gyerek fejére teszi a kezét, majd helyet cserélnek. Ez igy megy, ameddig mindegyik gyerek résztvett a kör megkerülésében. Boldogan, mivel együtt maradtak, elmennek lefeküdni, dzsungeli kis házikójukban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmúl ( vacsorára), minden „gorilla” kap egy banánszeletet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleges búvóhelyeket találok az orvvadászok elől.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egész játékidő alatt kivülről, vagy éppen résztvevőként irányitom a játékot
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ilea Tecla, (ilea.tecla@gmail.com)