JÁTÉKRA FEL!

Igar Gabriella: Poharas hangvadász

  1. A játék neve, címe: Poharas hangvadász
  2. A játék pedagógiai célja: Olyan játékokat szeretnék, melyekkel ráhangolódunk a zenei órákra, szolfézsórákra Olyan játékok legyenek, melyekben oda kell figyelniük egymásra. Távlati cél: szeretnék segíteni kifejezni az érzéseiket, gondolataikat, beszélgetni velük és meghallgatni őket.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A poharakat a játékismertetés után osztom ki. A dobverőt a játék indításakor adom át. Felhívom a figyelmet többször a játék előtt és közben is, hogy a pohártalpakat óvatosan koppintsák meg és vigyázzanak egymás kezére, ujjaira. Ha úgy ítélem meg, kivonjuk a dobverőt. Ha úgy ítélem meg, félbeszakítjuk inkább a játékot.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 15 db műanyag pohár, 1 db dobverő
  12. Technikai igény: Pad vagy asztalka, ahová le lehet tenni a már nem szükséges eszközöket
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékeket előkészíteni, a kis konyhából behozni. A kandallós teremben helyet csinálni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezés, poharak kiszállítmányozása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Emlékeztetek a nyári táborra, elmondom, hogy hasonló játékokat fogunk játszani.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állunk, mindenki kap a kezébe majd egy műanyag poharat, amit talppal felfelé kell majd tartani. Mi vagyunk a hangok. Próbáljuk ki, valóban van-e mindenkinek hangja. Ámde egy valaki közülünk menet közben valahogy elvesztette a hangját. Ez a valaki most Xy lesz (én választom majd ki). Úgy szerezheti vissza a hangját, hogy valamelyik pohárra finoman rákoppint evvel az ütővel. (Ütő ekkor még az én kezemben van) Nagyon vigyázni kell, mert ha túl erősen csap rá, a megszerzett hang azonnal elpattan. Csak óvatosan szabad koppintania! Tegyünk egy próbát! Akinek sikerül rákoppintani a poharára, az elveszti a hangját és beáll a kör közepén álló helyébe. Most már ő vadászik a hangra, hogy visszaszerezze. Úgy lehet őt megakadályozni ebben, hogy villámgyorsan mondunk egy ritmusnevet. Úgy adjuk át a sort, hogy mondunk egy nevet. Pl. én kerültem mondjuk sorra, mert az én nevemet mondta v.ki., én rávágom:tá, aztán átadom a sort, mondom: Boti. Most Boti rögtön egy ritmusnevet kell mondanod, különben rádkoppintanak. További szabályok: Finoman koppintunk, ügyelj a másik ujjára! Nehezítés: ugyanazt a ritmusnevet nem mondhatjátok 2x egymás után. Összetett ritmus is lehet pl. tá, titi, szün, tá.
  18. A játék lezárása: Mikor már mindenki belejött a játékba és volt középen legalább egyszer, jön a következő játék: Maradunk a körben, de a középen álló nemcsak a hangját, hanem a dobverőjét is elveszítette abban a hatalmas zenei viharban, ami támadt hirtelen… és áttérünk a következő játékra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki szívesen ad visszajelzést, 1-10 pontos skálán értékelje a játékokat majd a játéksor végén, lehet a tábori játékokkal összahasonlítani is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Poharak helyett lehet ritmushangszerekkel is játszani. Lehet kérni, hogy mindig eltérő ritmusneveket mondjanak. Lehet abc-s nevekkel, hangközökkel, állatnevekkel játszani vagy hangszerek nevével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincsen
  22. Egyéb/megjegyzés: 3 tervezett játék közül ez az első, második a Poharak összetarts és 3. a zenei evolúciós játék. Ezt a 3 játékot a nyári zenei tábor egyik lejátszott játéksorából alakítottam át, ezért a fényképek egy része az erdeti játékokról készült, a másik része pedig az átalakított játékokról főleg az elsőről amiről leírást adtam.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Igar Gabriella