JÁTÉKRA FEL!

Huszárné Pajor Krisztina: Tűzgolyó

  1. A játék neve, címe: Tűzgolyó
  2. A játék pedagógiai célja: szem-kéz koordináció fejlesztése, szabálytudat, koncentrációs készség, gyorsasági reakció, ügyesség.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: játék előtt: megfelelő hely biztosítása játékszabályok: a labdát a lábra kell célozni.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: piros labda
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín előkészítése, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékok elpakolása a helyszínen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köralakítás, a játékosok álljanak terpeszállásba, választok egy játékost a kör közepére és a játékszabály ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben, terpeszállásban állnak, ez a házat jelképezi. A tűzgolyó egy piros labda. Választok egy játékost, aki a kör közepén a labda (tűzgolyó) gurító lesz. A gurító játékos feladata, hogy a többi játékos házát leégesse, úgy, hogy a labdát átgurítsa a körben álló játékosok lába alatt, ami azt jelenti, hogy leégett a házuk. Ők kiesnek a játékból. Aki kiesik a játékból, félrevonul. A körben álló játékos feladata az, hogy megakadályozza, hogy a labda átguruljon a lábai között. Úgy akadályozhatja meg, hogy gyorsan összezárja a lábát. A tűzgolyó gurító lehet a játék végéig egy játékos, de lehet cserélni is. Mégpedig úgy, hogy a gurító addig gurít, amíg valaki házát le nem égeti, majd még egyszer gurít, ha kivédi a körben álló játékos a labdát, ő lesz a következő gurító.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha a játékosok kiesnek a játékból és egy játékos nyeri meg a játékot
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat, megköszöni, hogy vele játszottak és megkérdezi a gyerekeket, hogyan érezték magukat játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetőségek a játékban: – a játék végéig egy gurító játékos van, – a gurító játékosok cserélődnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése után, a játékvezető hagy elég időt a kipróbálása, begyakorlásra, hogy mindenki számára érthető legyen a játék. A játék közben folyamatosan figyel a gyerekek lelki, és testi biztonságára. Figyeli a játék menetét, hogy igazságos legyen a kiesés a játékból.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalataim alapján az óvódás gyerekek a begyakorlás után, nagyon élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Huszárné Pajor Krisztina