JÁTÉKRA FEL!

Huszárné Lőrincz Nóra: „Álljunk össze, mint két kicsi lego….”

  1. A játék neve, címe: „Álljunk össze, mint két kicsi lego….”
  2. A játék pedagógiai célja: A mozgásigény kielégítése, lendület és dinamikus mozgás fejlesztése, térérzékelés fejlesztése, a térirányok gyakorlása, kitartás és akarat fejlesztése, a közösségi érzés, együttműködő képesség és a kudarctűrő képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék előtt felhívni a figyelmet, hogy figyeljenek egymásra, ne fussanak egymásnak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A hely kijelölésére (padok, jelző bóják.) A kezdő ember fejére egy legó-formát ábrázoló sapkát adunk.(Ez motiváló erő, és jelzésként is szolgál.) Zsebemben egy pár egyforma legóelem.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín meghatározása, a terület kijelölése, a legó-sapka elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítségnyújtás a játéktér kijelölésénél.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Sziasztok gyerekek, hoztam nektek a zsebemben valamit, ma ez lesz a játékeszközünk, -mik ezek? össze tudjuk őket rakni? (körbeadom, összerakják). nagyon ügyesek vagytok, most képzeljétek el, hogy ti magatok vagytok ezek a legó elemek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az első legó egy sapkát kap, mindenki más szabad legó elem Ha a sapkás legó megérint valakit, azzal összetapad. (Hátul megkapaszkodik a vállában és nem engedi el) Ez addig növekszik, egyre több játékost megérintve, amíg csak egy játékos marad szabadon. Ebben a pillanatban ő lesz a legó-alap (a sapka a fejére kerül), a többiek szétoszlanak, és a játék kezdődik újra.
  18. A játék lezárása: Többszöri ismétlés után: Nagyszerű legó elemek voltatok, örülök, hogy ennyire egyben tudtatok maradni, legközelebb is játszhatjuk, ha szeretnétek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden esetben a dicséret, kiemelésekkel (XY nagyon ügyes volt, mert…)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Több legóelem indul el… több „torony” készül, összemérhető a végén, melyik hosszabb. -Mindenki színes sapkát visel, csak a különböző színűek kapcsolódhatnak. -Témahetek szerint változtatható bevezetéssel, a hozzátartozó jelzéssel (Pl.: Mikulás sapka, mikulás Manói….állatok,növények, vízcseppek, tűzlángok…)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játék közben a kisgyermekek maximális lelkesítése, a „lánc” egyben tartása, taktikák, lehetséges megoldási módok felajánlása(„most fordulj meg, térj ki oldalra, jobbra-balra…”). A sikerélmény, a játékélmény biztosítása(mely biztosítja a pedagógiai cél elérését).
  22. Egyéb/megjegyzés: Közel húsz éves óvodapedagógusi múltam miatt az egyszerűbb, óvodásokkal játszható játékok közül választottam, hiszen én a 3-7 éves korosztály játékának levezetését tartottam célomnak. Egy meglevő játékot írtam át, melynek a menete nem változott, csak a címe és az alapfelvetés. Az óvodánkban szerencsére található egy zárt, műfüves focipálya, így területjelölésre nem volt szükség.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Huszárné Lőrincz Nóra