JÁTÉKRA FEL!

Husz Béláné: :”Gyere rázd meg” avagy „ A táncparkett ördöge”

  1. A játék neve, címe: :”Gyere rázd meg” avagy „ A táncparkett ördöge”
  2. A játék pedagógiai célja: közösség formáló, csapatépítő ( elsősorban osztályfőnöki órára ajánlom)
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a diákok figyelmét arra, hogy tánc közben figyeljenek magukra és egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy nagy alapú újság
  12. Technikai igény: A zene lejátszásához szükséges kellékek Pl. laptop, hangszóró
  13. Az előkészítés feladatai: Biztosítani kell egy nagyobb teret a mozgáshoz és meg kell keresni a megfelelő zeneszámokat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A diákok hozzák az újságot és készülnek különböző zenékkel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel egy osztályról van szó, mint közösségről, ezért nincs szükség bemutatkozásra. A játék vezetője ismerteti a játék lényegét és szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A párok elszórtan leterítik az újságot a földre és párosan ráállnak. Elindul a zene és a párok elkezdenek táncolni úgy, hogy ne lépjenek le az újságról, kb. 1 percig tart az első szám. A játékvezető és segítői figyelik a táncoló párokat, hogy ne lépjenek le a papírról. Aki lelép, az kiesik és figyelővé válik. A többi pár is megáll és félbe hajtják a papírt, így megy tovább a zene.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor a parketten csak egy pár marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Fontos, hogy jól érezze magát mindenki. A játékot meg lehet ismételni más párosításba is. A győztes pár külön dicséretet kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már ügyesek a párok, akkor az egyik résztvevőnek be lehet kötni a szemét, vagy minden szám után párcsere következik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során fokozatosan nehezíteni a zenére történő mozgást. A végén már úgy kell elkezdeni a játékot, hogy a zene alapján felismerhető legyen a táncmozgás.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az én diákjaim nagyon jól szórakoztak ( a fényképeken is látszik)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Husz Bélán