JÁTÉKRA FEL!

Hubertné Chudi Katalin: Sherlock Holmes nyomoz

  1. A játék neve, címe: Sherlock Holmes nyomoz
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, egymásra figyelés erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A teremből a folyosóra való közlekedés biztosítása, szabaddá tétele. A székek megfelelő távolságra helyezése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Saját kellékek. Pl. hajcsat, sapka, hajgumi, pulcsi, cipő, ceruza, stb. Illetve lehet Sherlock Holmesnak sapkája, pipája, nagyítója, stb.
  12. Technikai igény: Széken ülve kényelmesebb, de lehet szék nélkül is játszani. Pl. törökülésben vagy akár állva is.
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket körbe kell rakni, hogy a játékosok lássák egymást. A nyomozó mozgásához, egy kis utat szabadon kell hagyni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek elhelyezésében tudnak segíteni. Illetve jó, ha előre áttekintik, hogy mik azok a kellékek, amit majd változtatni tudnak magukon, ha szükséges még magukhoz vehetnek néhányat a játék megkezdése előtt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: El kell mondani, hogy új játékot fogunk játszani. A szabályokat ismertetni kell. A változtatásokhoz néhány ötletet meg kell beszélni, a többi majd a játék közben alakul.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék során a gyanúsítottak feladata, hogy változtassanak valamit az eredeti állapotokon. Például vegyenek le egy ruhadarabot, kössék össze a hajukat, vagy pont fordítva, bontsák ki a copfot, cseréljenek cipőt, stb. A felügyelő feladata, hogy észrevegye a változásokat. Először körbenéz , és próbálja a szemével lefényképezni az embereket. Majd kimegy a teremből. Eközben a többiek csendben elvégzik a a változtatásokat. Ha kész, a nyomozó visszajön, és próbálja kinyomozni az eltéréseket. Ha megoldotta a feladatot, választhat maga helyett felügyelőt, majd leülhet játékosnak. Ha nem jár sikerrel, még egy körben ő nyomoz. Még gyakorolja a nyomozást.
  18. A játék lezárása: A játék akkor zárul, amikor már csak hasonló változtatásokat tudunk kitalálni, tehát kifogytunk az ötletekből.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legjobb felügyelőt tapssal, kézfogással jutalmaztuk. Továbbfejlesztésként készítünk majd kitűzőt is, amit viselhet a héten.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Első körben két változtatást kértem a játékosoktól. Egy kis idő múlva szükség volt négy változtatásra. Ráállt a figyelmük a játékra. A végén mindenki változtatott magán valamit. A felügyelőnek iparkodni kellett minél több változtatást felsorolnia. A nyomozónak adhatunk kellékeket, kockás baseball sapkát, pipát, nagyítót, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A bizonytalan változtatásra irányuló ötleteket vagy meg kell erősíteni, vagy el kell vetni. A megfelelő tempót, ami az ötletek kitalálására, illetve megvalósításukra irányul be kell tartatni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A kreatívabb alkatú gyerekek szárnyalását hagyni lehet, az ötletszegényeket is viszont tanácsokkal segíteni kell. Pl. meg lehet mutatni, hogy mit változtasson, kellékeket lehet a kezükbe adni, stb.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hubertné Chudi Katalin