JÁTÉKRA FEL!

Hövényesné Kovan Rita: Medve-fogó

  1. A játék neve, címe: Medve-fogó
  2. A játék pedagógiai célja: Tartásjavítás játékos formában
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Rendezett tornaterem
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy erdő. Lakott abban az erdőben két varázsmancsú medvebocs. Akihez az a két bocs hozzáért, ő is varázsmancsú medveboccsá változott.”
  17. A játék menete, játékszabályok: A fogók (a medvék) medvejárásban (tenyéren-lábujjhegyen haladhatnak csak. Feladatuk, hogy így elkapják az álló, futó társaikat. Akit megfogtak, az automatikusan fogóvá válik, medvejárásban halad tovább. A győztes az, aki utoljára állva marad.
  18. A játék lezárása: Vége a játéknak, amikor már csak egy gyerek marad álló helyzetben. "Akiket a bocsok megérintettek, mind boccsá vált. Egyetlen, a legügyesebb, legfürgébb leány/legény menekült csak meg a varázsmancsok elől..."
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a győztes gyermeknek. Dicséret azoknak is, akik végig tartották a medvejárást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: - „Más állat bőrébe bújva” - Más mászási módban haladva - Akadályok (pl. zsámolyok) kihelyezésével nehezítve, amiket kerülgetni kell.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni, hogy csak a megadott mászási módot használják
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szeretik ezt a játékot. Szívesen találnak ki ők is kerettörténetet, választanak hozzá állatot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hövényesné Kovan Rita Erika