JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Tóth Tímea: „Szempárbaj játék” átalakítva (Sas – kismadarak)

  1. A játék neve, címe: "Szempárbaj játék” átalakítva (Sas – kismadarak)
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra figyelés, szemkontaktus kialakításának fontossága. A ragadozó madarak helye a táplálkozási lánc folyamatában.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A zsákmányul elejtett, elpusztult kismadár ne csússzon le a székről. Figyelemfelhívás a játék előtt és akár közben is. Ha szükséges, üljünk tornaszőnyegen.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség rá.
  12. Technikai igény: Székek a résztvevők számára, vagy, tornaszőnyegek, vagy, ülőpárnák.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése. Székek, vagy más ülőalkalmatosság körbe helyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehetséges. Mindenki a saját ülőalkalmatosságát helyezi el a megfelelő helyre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megfelelő kerettörténet. Hogy hívjuk a ragadozó madarat? Beszélgetés a tápláléklánc szerepéről.
  17. A játék menete, játékszabályok: Üljünk körbe! Csukjátok be a szemeteket! Ki fogom választani, ki lesz a ragadozó madár, a sas. Akinek a hátát megbököm, tudni fogja. Mi, a többiek a sas zsákmánya leszünk. A sas kacsintással fogja elkapni zsákmányát. Így aztán nagyon fontos, az állandó szemkontaktus. A sasnak úgy kell „lekacsintania zsákmányát, hogy a többiek ne vegyék ezt észre. Akit zsákmányul ejtett a sas, az utolsó szó jogán, még annyit mondhat: tudom, ki a sas, de a nevét már nem árulhatja el. Látható módon feküdjön le a széken. Aki viszont észrevette, amikor a sas zsákmányát elkapta, rámutat, és azt mondja: Tudom, ki a sas az X.Y. Érthető a szabály? Akkor… játékra fel!
  18. A játék lezárása: 1. Vége a játéknak, ha valamelyik kismadár meglátta, amikor a sas zsákmányul ejtette a kis madarat. 2. Ha a sas valamennyi kismadarat elpusztította.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenképpen dicséret jár, ha a játékszabályokat ügyesen betartották (állandó szemkontaktus, csak akkor árulhatja el ki a sas, ha még ő nem esett zsákmányául, akit lekacsintottak, csak azt mondhatja, hogy: Tudom ki a sas! De meg már nem nevezheti). Hogy tetszett nektek a játék? Miért? Kinek könnyebb a játék? Sasnak? Kismadaraknak?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más kerettörténet. Például a kacsintó a gyilkos, a többiek a rendőrök.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabály érthető magyarázata, betartatása, játékosok testi épségére figyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot lejátszottuk. A tanulók nagyon szerették, és kérték, hogy máskor is játsszuk el. Ügyesek voltak, nagyon elégedetten zártuk az órát (gyerekek, és én egyaránt).
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Tóth Tímea