JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Szabó Csilla: Lövöldözés

  1. A játék neve, címe: Lövöldözés
  2. A játék pedagógiai célja: A tanult ismeretek gyakorlása, ismétlése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha teremben játszunk, legyen elég hely. Más biztonsági intézkedés nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő helyet keresni, ha kell, padokat félre tenni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremben a hely kialakítása, szabadban a helyszín kiválasztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja, hogy ő a seriff, aki villámkérdésekkel teszi próbára a körülötte elhelyezkedő gyanúsítottakat. Aki ártatlan, az nem izgul, és gyorsan tud válaszolni a kérdésre.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot matematika óra elején játszottuk ötödik osztályos tanulókkal, a fejben számolás fejlesztése céljából. A résztvevők körben állnak, a játékvezető a kör közepén. Gyorsan feltett egy kérdést (pl:550+320), és ezzel egy időben rámutatott valakire.( kezével pisztolyt formálva, mintha lőne). A kiválasztott tanuló nem válaszolt, hanem gyorsan leguggolt.A jobbról és balról mellette álló két játékosnak kellett egymásra nézve a kezükkel szintén pisztolyt formálva válaszolni. Az maradt a játékban aki gyorsabban válaszolt helyesen. A végére ketten maradtak. A játékot úgy is játszottuk, hogy mindig a gyorsabban válaszoló tanuló állt be a kör közepére, és ő lett a játékvezető.
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha már csak két tanuló marad. Ők lesznek a seriff segítői, a legközelebbi játékot ők vezethetik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legügyesebb tanulók dicséretet, piros pontot kapnak. A tanulók elmondhatják, hogy érezték magukat, szeretnének-e máskor, másféle játékot kipróbálni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más tantárgy esetén is lehet alkalmazni gyakorlásképpen.(történelem-évszámok, kémia-képletek, földrajz-fővárosok)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Csak azok a tanulók válaszoljanak, akiknek kell. Ha tanteremben játszunk, ne zavarjuk a többi osztályt. Nagyobb létszámú osztály esetén ha mindenki játszani akar, több csoportot lehet létrehozni. Ilyenkor hasonló képességű gyerekek kerüljenek egy csoportba, ne érezze magát senki butábbnak a többieknél.
  22. Egyéb/megjegyzés: Matematika-kémia szakos tanár vagyok, ezért választottam olyan játékot, ami tananyaghoz kapcsolódik. Szünet előtti utolsó órán, 100. órán több ilyen és ehhez hasonló játékokat kipróbáltam már. Sajnos önállóan nem tudtam játékot kitalálni, az internetet használtam segítségképpen.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Szabó Csilla