JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Révész Mária Lili: Egerésző macskák (Az eredeti Csipeszgyűjtő átalakított változata)

  1. A játék neve, címe: Egerésző macskák (Az eredeti Csipeszgyűjtő átalakított változata)
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentrációfejlesztése / Reflexek, gyors reagálás fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a gyerekek figyelmét, hogy a székeket ne borítsák fel, és a csipesz elkapásánál vigyázzanak egymás kezére. Ha nem ülve játsszák, akkor le kell guggolni, nehogy összefejeljenek.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kellékigény: páronként 5 db ruhacsipesz, az egérfej megrajzolásához alkoholos filctoll.
  12. Technikai igény: Páronként 1 db szék, de lehet ülve is játszani, akkor jobb, ha asztalra tesszük a csipeszeket. Ez esetben a kellékigény páronként 2 szék, 1 asztal. (Ez pl. osztályteremben lehetséges.)
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése székekkel, esetleg asztalokkal, a csipeszek egérfejjé rajzolása, kirakása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Meg lehet kérni a gyerekeket is, hogy a csipeszekre alkoholos filctollal rajzoljanak egér-arcot (szemeket, füleket, bajuszt) . Papírból is lehet füleket ragasztani közösen az egereknek.Ha több az idő, ki is lehet a gyerekeket sminkelni macskának, de ehhez arcfesték is szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a játékszabályokat, megmutatom az eszközöket, és kiválasztjuk a párokat. Elmondom a gyerekeknek, hogy most ők lesznek a macskák, akik egereket akarnak fogni. Ekkor mutatom meg nekik az egér formájú csipeszeket, ha esetleg nem együtt készítettük őket. Ha együtt készítettük az egereket, pl. technikaórán, akkor azt is elmondanám nekik, hogy később majd játszani fogunk velük.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ti vagytok a macskák, akik egereket szeretnének fogni. A székekre csipeszeket tettem, ezek most az egerek. A pároddal Kő –papír – ollót kell játszani. Ha te nyersz, fel kell kapnod egy csipesz-egeret, amit előre kijelöltetek. Felvenni CSAK bal kézzel lehet. Aki viszont nem nyer, az megakadályozhatja, hogy a győztes felvegye az egeret, úgy, hogy gyorsan eltakarja a csipeszt, de ezt CSAK jobb kézzel teheti meg. Ha ugyanazt mutatják, meg kell ismételni a Kő – papír – ollót. (Ha több pár van, lehet párt is cserélni. Ezúttal a járványveszély miatt nem kevertem össze a párokat.) Az a macska a győztes, aki a legtöbb egeret tudta összegyűjteni.
  18. A játék lezárása: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt. A játék akkor ér véget, ha elfogytak az egerek. A kerettörténet zárása: Nézzük, melyik macska tudta a legtöbb egeret összegyűjteni!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest megtapsoljuk, aki most nem nyert, az újra játszhat, esetleg valami apró vigaszdíjat kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A fő változtatás az eredeti kerettörténet megváltoztatása volt : Egerésző macskák. Ezt főleg akkor érdemes így játszani, ha kicsikkel játsszuk a játékot. ( Én másodikosokkal játszottam, és nagyon élvezték.) Egy lehetséges nehezítés: ha valaki elrontja a jobb kéz – bal kéz szabályát, akkor az ellenfél kapja meg az egeret.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ahogy belejönnek a gyerekek a játékba, úgy lehet gyorsítani, és az üresjáratokat csökkenteni.
  22. Egyéb/megjegyzés: 21. Fontos, hogy az se legyen szomorú, aki nem nyert, ezért annak újrajátszási lehetőséget kell adni, esetleg vigaszdíjat. Ez lehet akár az is, hogy ő lehet a játékvezető segédje, ha szeretne. Ez a játék jó lehetőséget ad rá, hogy összekössük más jellegű tevékenységekkel, pl. kézműveskedéssel, arcfestéssel.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Révész Mária Lili