JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Németh Szilvia: Csapjuk vagy csúsztassuk? avagy Szerezzünk kreditpontot!

  1. A játék neve, címe: Csapjuk vagy csúsztassuk? avagy Szerezzünk kreditpontot!
  2. A játék pedagógiai célja: A kreditpontos képzések tájékoztatásáról szóló szakmai nap után egy levezető játék az alakult kiscsoportnak.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet a játék közbeni kockázatokra. Megkérek mindenkit, hogy nagyon figyeljen mikor az asztalra csap!
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy asztal és a kreditpontokat szimbolizáló körkártyák (12 db 1 kreditpontot érő körkártya).
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztal bekészítése a terem közepére, hogy kényelmesen mellé lehessen állni a két hosszú oldaláról.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ennél a játéknál nem tudnak a játékosok az előkészületekben segíteni, esetleg az asztal elhelyezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kiscsoportból 2 csapatot alakítunk véletlenszerűen. Beállítom a csapatokat az asztal két oldalára. Bemutatom a kreditpontokat szimbolizáló körkártyákat. Ismertetem a játékszabályokat, a játék menetét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok az asztal két oldalán állnak. A játékvezető (én) az asztal elején áll. Nála van a 12 kreditpont. Pénzfeldobással eldöntjük, hogy melyik csapat kezdi a játékot. Feladat: a kezdő csapat megkap egy kreditpontot szimbolizáló körkártyát. Az asztal alatt eldöntitek, hogy kinél lesz a kreditpont, úgy hogy a másik csapat tagjai ne lássák. Majd visszaálltok a helyetekre, felemelt és ökölbe szorított kézzel. A másik csapat eldönti, hogy milyen módon teszitek a kezeteket az asztalra, majd elszámol háromig, amikor is végre kell hajtani az utasítást. Csapjátok: ami azt jelenti, hogy háromra óvatosan lecsapjátok a kezeteket az asztalra. Csúsztatás: amikor is óvatosan az asztalra kell csúsztatnotok a kezeteket, úgy hogy a másik csapat ne lássa, kinél van a kreditpont. Amikor a kezek az asztalon vannak, akkor rá kell bökni minden olyan kézre, ami alatt nincs kreditpont. Csak az az egy kéz kell, hogy az asztalon maradjon, ami alatt ott a kreditpont, ebben az esetben elnyerte a csapat. Ha olyan kézre mutat a csapat, ami alatt ott a kreditpont, akkor marad a kreditpont a kezdő csapatnál. Akihez kerül a kreditpont, az lesz a következő csapat, aki elrejti a következő kreditpontot. Minden új körhöz a játékvezető ad kreditpontot.
  18. A játék lezárása: Addig tart a játék, amíg a 12 kreditpont gazdára nem talál.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret: Nagyon köszönöm, hogy részt vettetek a játékban. Mindenki nagyon aktív volt. Visszajelzés: Ki hogy érezte magát a játék során! Jutalom a megszerzett kreditpont, mely igazából csak szimbólum. A játék célja, a vidám, önfeledt játék, hogy a játékosok jól érezzék magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Úgy gondolom, hogy a kerettörténet, illetve a „jutalom” megváltoztatásával, számtalan variációval játszható a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A folyamatos biztatás a játékvezető feladata. A szabályok ismétlése, amennyiben szükséges. A játékvezető feladata továbbá, hogy figyelje a játékosok biztonságát (itt ez alacsony szintű), illetve hogy mennyire élvezik a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Jutalom a megszerzett kreditpont, mely igazából csak szimbolikus. A játék igazi célja, a vidám, önfeledt játék. A tájékoztató szakmai nap után egy felfrissülő, levezető játék volt a cél, ahol a játékosok jól érzik magukat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Németh Szilvia