JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Kálmán Edit: Süni tüskéi

  1. A játék neve, címe: Süni tüskéi
  2. A játék pedagógiai célja: Számolás és színérzékelés fejlesztése, számjegy és korongkép azonosítása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy ne vegyék a szájukba a pálcikákat
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: játékosonként 1 csupasz sün (fából), pálcikák (piros, kék, sárga, zöld szívószálból), dobókocka, számos dobókocka, színkocka
  12. Technikai igény: asztal, szék, de szőnyegen is játszható
  13. Az előkészítés feladatai: kellékeket előkészíteni az asztalra vagy a szőnyegre
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a kellékek közös elhelyezése az asztalon vagy a szőnyegen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Látjátok gyerekek, hogy ezeknek a süniknek nincsenek tüskéik. Segítsetek nekik abban, hogy tüskéket kapjanak, hiszen az nyújt számukra védelmet!”
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek az asztalnál ülnek, és az asztal közepén tálcán vannak elhelyezve a kellékek. Én sétálok az asztalok körül, mert aki igényli, ahhoz azonnal odamegyek segíteni. Többféle játékszabály is lehet (az életkor és a fokozatosság elve szerint): • csak 1 dobókockával: Ahányast dob, annyi tüskét szúr a sünijébe a kisgyerek. • színes és számos dobókockával: Egyszerre dob a két kockával a gyermek. Amilyen színt és számot dob, olyan színű és annyi számú pálcikát tesz a sünibe. • 2 dobókockával:Egyszerre dob a kockákkal a kisgyerek, de a végén csak pontos dobással lehet befejezni a tüskék berakását. • Az egy asztalnál ülő gyerekek válasszanak sünit a 4 különböző színű szem alapján. Amilyen színű az állatka szeme, csak olyan tüskéket kaphat.
  18. A játék lezárása: Akkor van vége, amikor a kisgyermek végigrakta a sünit tüskékkel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, hogy segítettek a süniknek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot versenyjátékként is játszhatjuk: asztalonként első, második, harmadik, negyedik helyezéssel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelem, hogy kinek van szüksége a segítségemre, de nem oldom meg helyettük a feladatot. A játékszabályokat fokozatosan nehezítem: az egy asztalnál ülőknek mindig ugyanaz a szabály, amíg végigjátsszuk, majd jön a nehezebb szabály.
  22. Egyéb/megjegyzés: A cselekvésbe ágyazott tevékenység és a különleges kellékek miatt nagyon szeretik az óvodásaim ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Kálmán Edit