A játék neve, címe: (Fel)ismersz?
A játék pedagógiai célja: egymás megérintése, alaposabb megismerése, összetartozás érzésének erősítése, feszültségoldás
A játék jellege: Bizalmi
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: egy kendő, vagy sál a szem bekötésére (maszk is jó)
Technikai igény: Ha valamilyen okból nem lehet a földre ülni, akkor személyenként egy-egy szék, vagy párna.
Az előkészítés feladatai: Ha székekre ülünk, akkor a székeket (résztvevők segítségével) körberendezzük.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető megkéri a játékosokat, hogy foglaljanak helyet. (Ha szükségesnek látja (pl. motiváláshoz) ismerteti a kerettörténetet: Pl. nagyóvodás, kisiskolás korosztálynak: Az erdei manócsalád bogyógyűjtés közben beleesett egy verembe, a boszorkány csapdájába. A veremben teljes a sötétség és hélium gáz terjeng, amitől magas lesz a hangjuk, hogy ne ismerhessék fel egymás hangját, mert ha felismerik, akkor kiszabadulhatnak a fogságból. Ehhez az kell még, hogy olyan manó mondja ki a másik nevét, akinek a szeme a varázskendővel van bekötve. Amelyik manón varázskendő van és úgy mondja ki a felismert társa nevét, ki is szabadult a fogságból, és átadja a kendőt a felismert manónak, aki, ha felismeri a következőt, szintén szabad lesz.)
A játék menete, játékszabályok:Egy önként jelentkező játékosnak bekötjük a szemét. Egy másik játékost pedig megkérünk, (rámutatással jelöljük ki az önként jelentkezők közül) hogy fogja meg a bekötött szemű társa kezét. A bekötött szemű feladata, hogy kitalálja, hogy ki fogta meg a kezét. Ehhez segítségül egy olyan eldöntendő kérdést tehet fel, amire, ha választ kap következtethet a kézfogó kilétére. A válaszolónak pedig elváltoztatott hangon kell (igennel/nemmel) válaszolnia. (Ha nehezen kérdeznek a játékosok, akkor adott kérdés- válasz is szóba jöhet pl. Te vagy?- Én vagyok.) Ha a bekötött szemű játékos felismerte a másikat, akkor a másik szemét kötjük be, ha nem, akkor kérdezhet, amíg fel nem ismeri.
A játék lezárása: A játék bármikor lezárható, lehetőleg mindenki, aki szeretne, kerüljön sorra.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszélhetjük pl. mi okozott nehézséget, hogyan segítettek magukon, mi volt a legviccesebb, kinek, mi volt a legemlékezetesebb rész stb.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha különböző életkorúak a játékosok, különösen, ha kevesebb (8- nál), akkor kézfogás helyett megfoghatjuk a bekötött szeműnek pl. a vállát, felkarját, alkarját stb., hogy nehezebben következtethessen a kéz méretéből. Ha a manós kerettörténetet használjuk és kevés játékosunk van, hamar végig megy a kör, az is lehet, hogy egy valakinél van végig a kendő, és ő szabadít ki mindenkit, majd új játékok során kerül a kendő mindenkihez, aki szeretné.
A játékvezető speciális feladatai: A testi érintés miatt fokozottan ügyelnék az önkéntesség elvére.
A játékot lejegyezte: Horváthné Godena Katalin