JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Buhalla Edina: KARIKAFOGLALÓ

  1. A játék neve, címe: KARIKAFOGLALÓ
  2. A játék pedagógiai célja: – közösségi érzés erősítése egymás segítése a játék során – a szabályok alkalmazása során az etikus játék gyakorlása, ezzel az erkölcsi nevelés terén a szabályok követése,betartása – reakcióképesség fejlesztése – egymásra figyelés fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy futásnál vigyázzanak egymásra, valamint a karikák elfoglalásakor lassítsanak, ne ütközzenek össze
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 6 db hullahopp karika, játékvezetőnek síp (opcionális, tapsolni is lehet)
  12. Technikai igény: —–
  13. Az előkészítés feladatai: Karikák előkészítése, elhelyezni a terem (vagy adott tér) különböző pontjain
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek a karikákat elhelyezni
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabály ismertetéséhez a gyerekek álljanak körbe
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok elszórtan helyezkednek el a térbe. Sípjelre/ tapsra elkezdenek futni mindenfelé. Újabb,hosszabb sípjelre/2 tapsra bele kell állni annyi gyereknek egy karikába, ahányan csak beleférnek. Ha már több gyerek nem fér be, a karikát fel kell húzni a derekukig. A következő menetben elveszünk egy karikát. Akinek nem jutott karika, kiesik a játékból. Addig játszuk a játékot, amíg 1 db karika marad. A benne lévő gyerekek a győztesek.
  18. A játék lezárása: Az utolsó karikában lévő győzteseket megtapsoljuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdícsérjük a sportszerű magatartásukért, hogy egymást segítették a karikában. Megkérdezzük, hogy érezték magukat, melyek voltak a legviccesebb, legizgalmasabb pillanatok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejleszthetjük a játékot úgy, hogy páros lábbal szökdelve, vagy fél lábon ugrálva stb. kell elfoglani a karikákat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes egy próbajátékot játszani, hogy mindenki számára egyértelmű legyen a szabály. A játkvezető figyeljen mindíg a játékosok biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek igyekeztek a játék során, hogy jusson nekik karika, ugyanakkor segítették egymást is, hogy minél többen beférjenek egy karikába. Közben vicces helyzetek is adódtak, amik garantálták a jó hangulatot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Buhalla Edina