JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Bolfán Renáta: Rabló

  1. A játék neve, címe: Rabló
  2. A játék pedagógiai célja: A jobb és bal oldal gyakorlása, gyorsaság fejlesztés. Kiválóan alkalmas még a résztvevők megismerkedésére, névtanulásra.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : figyelmeztessük a játékosokat, hogy a helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra. Szabadtéri helyszínnél az esetleges talajegyenetlenségre kell felhívni a játékosok figyelmét.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: tulajdonképpen nincsen, ha emelni szeretnénk a hangulatot egy rendőrsapkát lehet használni
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a szempont, hogy a játékosok körben biztonságosan tudjanak játszani. Tanterem esetén az asztalok székek rendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín rendezése, ha pl.: tanteremben történik a játék a padok és a székek elrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet: a következő játékban bárkiből válhat rendőr vagy rabló. A játékhoz a következő dalt kell megtanulnotok, kérlek énekeljétek utánam és ismételjétek a mozdulataimat! A dal szövege: Nagy bajuszú rendőr bácsi utcasarkon áll, (bajuszt rajzolnak ujjukkal az orruk alá, csípőre tartással fordítják a törzsüket jobbra- balra) jobbra int, balra int, ( a játékosok iránynak megfelelő kezüket emelik a homlokukhoz) és közben szalutál! ( tetszőleges kéz homlokhoz emelése)
  17. A játék menete, játékszabályok: a játékosok körben állnak, a játékvezető választ egy rendőrt, aki beáll a kör közepére. Közösen énekelik az előzőleg megtanult dalt és közben mutatják a megfelelő irányokat. Amikor a dal a végéhez ér a rendőr felemeli az egyik kezét. (De figyelem, mert amelyik kezét a homlokához emeli a rendőr, a rablónak abba az irányba kell majd menekülnie. Itt hívjuk fel a figyelmet arra, hogy akivel a rendőr szemben áll, annak is a rendőr által mutatott irányba kell majd elindulnia). A rendőr megkérdez egy általa választott játékost, hogy Ki a rabló? a játékos mondja a rabló nevét. A rablónak a körön kívül kell futnia egy kört miközben a rendőr kergeti. Ha a rendőr megérinti a rablót, akkor ő lesz az új rendőr, ha visszaér a helyére mielőtt a rendőr elkapja akkor újra a helyén játszik tovább. Ha rossz irányba indul el, akkor is rendőr lesz.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a játékosokon jelentkeznek a fáradás jelei.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicsérjük meg a játékosokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a játékot játszhatjuk két rablóval és egy rendőrrel is. Ebben az esetben érdemes azt a változatot játszani, hogy a rendőrnek nem a rabló után kell futnia, hanem igyekeznie kell az egyik játékos helyét elfoglalni a körben, a rablóknak pedig helyet kell cserélniük a körben. Akinek nem marad üres hely az lesz a rendőr. Egyenlő esélyek érdekében itt érdemes a menekülj vezényszó után végrehajtani a helycseréket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: a játékvezetőnek pontosan figyelnie kell a rendőr kezét, hogy egyből lássa, hogy a rabló jó irányba indul. Érdemes próbajátékot játszani a szabályok megváltoztatása után is.
  22. Egyéb/megjegyzés: a játékosoknak nagyon tetszett a játék sokat nevettek. Hosszú ideig, örömmel játszották. Figyeltek a helyes irányokra, bár volt, amikor elhibázták de nem fogták fel kudarcnak, inkább szórakoztatta őket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Bolfán Renáta