JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Bagócsi Tímea: Plüsselkapó (angol szakkörre átdolgozva)

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó (angol szakkörre átdolgozva)
  2. A játék pedagógiai célja: Az angol nyelv megszerettetése, szókincsfejlesztés, sikerélményhez juttatás, versenyzés agresszió nélkül.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A plüss megszerzésekor figyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 plüssfigura, 1 ugrálókötél
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése, 4 fős csoportok alakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tanult állatnevek ismétlése, képek-szavak párosítása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése, a játékterület két részre osztása az ugrálókötél segítségével. A gyerekek mindkét csapatban megbeszélik, hogy ki az emlős, hüllő, rovar vagy madár, majd egymással szemben, a kötéltől azonos távolságra (kb.3 m) felsorakoznak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető angolul mond egy tanult állatnevet, amit a gyerekeknek meg kell érteni, s tudni kell, hogy melyik állatcsoportba tartozik.(Pl. ha a játékvezető azt mondja, hogy dog (kutya), akkor az a gyermek mehet a plüssért, aki a megbeszélés szerint az emlős nevet választotta. (Felhasznált állatnevek: dog, lion, horse, duck, owl, stork, butterfly, ant, ladybird, crocodile, snake, turtle.) Mindkét csoportból csak 1-1 tanuló indulhat meg a plüssért, kivéve ha az a szó hangzik el, hogy – animal=állat, mert akkor mindenki mehet.
  18. A játék lezárása: Minden jó megoldás (a plüss megszerzése) 1 pontot ér. Amelyik csapat eléri az 5 pontot, az a győztes, s új ellenféllel folytatja a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, a győztes csapat tagjai piros pontot kapnak, vélemények meghallgatása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már több szót ismernek a gyerekek, esetleg több idő van, akkor 10 pontig is mehet a játék, vagy más témakörben újabb szavakkal is játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályainak ismertetése után, lehetőleg csak az angol nyelv használata.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Bagócsi Tímea