JÁTÉKRA FEL!

Horváth Vilmos Gergely: Ritmuskommandó.

A játék neve, címe: Ritmuskommandó.

A játék pedagógiai célja: A résztvevők ritmikai érzékének fejlesztése, a megadott szavak ritmusának tapsolása. Pl: Furulyaóra: Ti - Ti - Ti - Tá - Ti

A játék jellege: Csoport- vagy párképző

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Érdemes figyelmeztetni a résztvevőket, hogy a túlzott hangerő zavaró lehet! A helyváltoztatás során figyeljenek egymásra!

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során!

Technikai igény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során!

Az előkészítés feladatai: Beltérben érdemes a bútorokat biztonságos távolságba helyezni!

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékban használt szavak felírása egy táblára segítség céljából!

A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők képzeletben egy szimfonikus zenekarba csöppennek, ahol különböző hangszercsoportokat látnak maguk előtt. Hegedűsöket, fafúvósokat, rezeseket, ütőszekciót.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak. A vezető a kör széléről vagy közepéről irányítja a játékot úgy, hogy rámutat egy játékosra és az egyik hangszercsoport nevét kimondja. A kiválasztott játékos imitálja a megadott hangszercsoport mozdulatait. Természetesen minél viccesebben! A mellette jobbról és balról álló játékosok azonnal felé fordulnak és a lehető leggyorsabban a szó ritmikai képletét letapsolják. A játékvezető folyamatos mutatással, több játékot is elindíthat! A ...Ritmuskommandó... elhangzásánál mindenki gyorsan a kör másik pontjára fut.

A játék lezárása: A játéknak két lezárása lehetséges! - aki elrontja a ritmust, az hátrafelé kilép a körből. Így a játék addig tart, amíg 3 fő marad. - a játékvezető vet véget a játéknak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt! Megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat! Beszélgetnénk arról, hogy milyen szavakat lehetne még beépíteni a játékba.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kerettörténet korlátlanul variálható! Az összes ismert szavunkat kifejezhetjük ritmikával is. Tapsolhatjuk egymás nevének ritmusát, vagy a témakör meghatározásával fordított sorrendben is játszhatjuk. Megadott ritmusra is képezhetünk szavakat, akár többet is!

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető legfontosabb feladata, hogy folyamatosan és dinamikusan figyelje a játékosok lelki és fizikai állapotát, biztonságát! Mindenki számára a játék öröme a cél!

Egyéb/megjegyzés

A játékot lejegyezte: Horváth Vilmos Gergely