JÁTÉKRA FEL!

Horváth Sándorné: Katonák a várban

  1. A játék neve, címe: Katonák a várban
  2. A játék pedagógiai célja: A színek gyakorlása. Figyelem és reagálásgyorsaság fejlesztése. A testrészek és a téri tájékozódás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Előtte megbeszéljük, hogy futás során különösen figyelni kell egymásra és saját magunk testi épségére. Tilos lökdösődni! Ha valaki elesett, segítsünk neki felállni. A játék megvalósulását akadályozó eszközök elpakolása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Különböző színű hullahopp karikák. ( piros, fehér, zöld, kék)
  12. Technikai igény: Megfelelő nagyságú terem, folyamatos szellőztetés biztosítása, balesetmentes övezet.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem előkészítése a mozgásos játékhoz. A hullahopp karikák elhelyezése, egymástól megfelelő távolságra. A szellőztetés biztosítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Motiváció : utalok az előző napi katonás játékra, a katonás versünkre, illetve énekünkre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Aki nem lép egyszerre kezdetű énekre való menetelés. Bevonulnak a katonák.
  17. A játék menete, játékszabályok: Én, mint a játékvezető kiszámoló mondókaszerűen minden gyereknek mondok egy színt, amelyet meg kell, hogy jegyezzen. "Piros, fehér, zöld, kék, piros, fehér, zöld, kék stb." A gyerekek a csoportszobában menetirányba futnak. Ha meghallják a csörgődobot, akkor minden gyereknek a saját színével megegyező karikához kell szaladni és először csak a sarkát szabad betenni a karikába. Másodszorra csak a tenyerét, harmadszorra pedig a könyökét.
  18. A játék lezárása: Az Aki nem lép egyszerre kezdetű énekre visszamenetelnek a katonák a szálláshelyükre. Konkrét, pozitív értékelés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megszámoljuk ki az, aki egyszer sem tévesztett. Megkérjük, hogy álljanak be a piros karikába és megtapsoljuk őket. A végén mindenkit megtapsolunk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bővítjük a karikák színét. Vagy: A karikákba egy, kettő, három, négy pöttyöt ragasztok és aszerint kell elhelyezkedni, hogy kinek hányás a száma. Kiszámoló jelleggel kiosztom a számokat. "Egy, kettő, három, négy, egy, kettő, három, négy" stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelemmel kísérni, hogy ki az, aki egyszer sem tévesztett. Ellenőrizni, hogy az éppen megadott testrészt teszik-e a karikába.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék továbbfejlesztésének csak a fantáziánk szab határt. Nagycsoportban már a párba rendeződéssel is játszható. Ugyanis a pár fogalmának megtanulása nagyon nehéz a gyerekek számára. Mivel egész héten a katonák témában tevékenykedtünk, így a motiváció és az érdeklődés fenntartása folyamatosan biztosított volt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Sándorné